Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, augusti 08, 2006

Paradiset av Liza Marklund

Jag skulle skriva om boken så det tänkte jag göra nu :)

Paradiset är den tredje boken om journalisten Annika Bengtzon. Den tar vid där Studio sex slutade.

Boken handlar både om den stulna lasten med cigaretter värt femtio miljoner kronor och sen stiftelsen Paradiset. Lasten har försvunnit men Annika får inte engagera sig i ämnet eftersom hon än så länge bara redigerar andras texter.
Hennes chans att komma tillbaka till journalistarbetet sker när hon får ett samtal av Rebecka som jobbar med stiftelsen Paradiset.
Någonting som till en början verkar vara en bra stiftelse men Rebeckas historier blir allt mer ihåliga och Annika bestämmer sig för att gå till botten med det här.
I samma veva blir hennes älskade mormor svårt sjuk och hon måste samtidigt kämpa med tillvaron efter att hennes fästman har dött.

Jag tycker att boken var jättebra precis som de tidigare två som jag har läst om Annika. (Sprängaren och Studio sex) Nu har jag börjat med Prime Time och den har börjat riktigt bra!
Det är då sant, jag älskar Liza Marklunds böcker.