Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, juli 28, 2006

Framtidens möjligheter

Jag må vara en impulsmänniska. Men även jag har drömmar.
Länge hade jag planerat att så fort jag slutade gymnasiet så skulle jag flytta till USA ett år. Var/är trött på Sverige och vill ut och se mer av världen.
Men planerna ändrades när jag fick veta att jag skulle få syskon. Jag vill inte missa hennes/hans första år, aldrig i livet.
Så kanske att jag reser efter att jag pluggat på högskola. Det beror på, om man får jobb direkt då eller om det verkar lite dåligt med det.
Äntligen har jag i alla fall börjat få ordning på mina tankar om framtiden.
Jag vill bli journalist. Jag vet hur svårt det är men ååh jag känner i hela kroppen hur mycket jag skulle brinna för det jobbet.
Så förhoppningsvis blir det journalistik som jag pluggar på högskolan.
Det lär bli runt fyra år och om jag inte har jobb efter det eller inte vill söka jobb direkt så tänker jag då plugga eller arbeta utomlands ett år, förhoppningsvis USA.
När jag tänker så här så känns inte framtiden lika skrämmande längre.
Visst kommer det bli tugnt och jag lär jobba skiten ur mig till jag får det jag vill, eller finner mig själv.
Men nu har jag i alla fall en framtid.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha om du vill bli journalist har du nog valt fel linje...men aja lycka till med det. ;)

//Runken

10:14 em  
Blogger Maria said...

Jarå men fan heller att jag visste vad jag skulle bli när jag var femton år gammal ;)

10:16 em  
Anonymous Anonym said...

Aldrig förbise det man brinner för! Och du är ju redan "en skrivande människa".

xoxo

2:39 fm  
Blogger Maria said...

Nej det är sant :)
Kommer man inte hela vägen kan man alltid stanna någonstans i mitten, även om jag kommer satsa allt på att komma enda dit jag vill tihi.

11:16 fm  
Blogger Sparkling said...

klart du kommer bli journalist :)
bara att kämpa på! Allt kommer lösa sej:) svårt å planera alla åren framöver nu man vet ju inte vad som händer :) Jag vet en som fick läsa ett halvår av sin högskole utbildning i USA:)
du kmr säkert få resa, bli journalist å allt annat ;D

12:36 em  
Blogger . said...

du kan ju alltid söka till nån skola i usa och plugga journalistik där :) fast jag tycker inte att du ska flytta så långt bort..

1:57 em  
Blogger Maria said...

Sparkling; Ja det är sant. Du är nog bäst att prata drömmar med för ja känner ingen som tror lika mycket på dem som du gör :) Underbart.

Johanna; Ja det skulle inte vara dumt.. Men det är just det att lämna sånna som dig kvar här hemma :(

1:59 em  
Blogger Sparkling said...

TACK!! Vad gulligt sagt=)
Klart man ska tro på drömmar och många av dom blir ju faktiskt sanna om man bara försöker!
Livet är ju inget kul utan drömmar :)

8:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home