Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, augusti 09, 2006

Mina 100

Jag har länge funderat på att göra en lista med hundra saker om mig och har vevat fram och tillbaka. Men nu har jag bestämt mig så här kommer min lista :)

1. Jag är orolig över hur mycket som jag kommer att avslöja med den här listan.
2. Det är därför jag har tvekat tidigare.
3. Just nu lyssnar jag på Hilary Duff - Who's that girl
4. Mandy Moore är väldigt stor för mig.
5. Jag hoppas på att få träffa henne innan jag dör.
6. Jag har en blogg om Mary-Kate och Ashley.
7. Enda sedan jag var liten har jag alltid haft en bästa vän, även om jag har bytt lite då och då.
8. Jag har ingen bästa vän idag.
9. Jag har följt serien Våra bästa år sedan jag var elva år gammal.
10. Jag fick min första riktiga kyss när jag var 12 år.
11. Då trodde jag att han var mitt livs kärlek.
12. Min första kärlek tog livet av sig när han fyllde 19 år.
13. Jag har själv velat ta livet av mig en gång.
14. Jag lyssnar nästan alltid på musik.
15. Jag har kysst en kille som var 27 år.
16. Jag var då 15.
17. Jag var utfryst första terminen i åttan.
18. Jag ska få ett syskon i december.
19. Samtidigt som jag fyller 18 år.
20. Mina föräldrar är skilda.
21. Jag vann titeln "Årets kompis" på ett forum med 6000 medlemmar förra året.
22. Jag har haft ätstörningar.
23. När jag var på Gotland såg jag Robin från BigBrother.
24. På båten hem såg jag en till kändis som jag inte minns namnet på.
25. Den här listan kommer nog ta ett tag.
26. Jag längtar efter kärlek varje dag.
27. När jag är i ett förhållande tar jag kärleken förgivet.
28. Nick Lacheys nya skiva kan få mig att gråta.
29. Jag har börjat skriva på runt 30 berättelser sedan jag var 11 år.
30. Men har bara avslutat fyra av dem.
31. Hemma anses jag som lugn.
32. I skolan som hon som aldrig slutar le eller prata.
33. Jag kan le trots att det känns som att min värld ska rasas samman.
34. Ingen anade något när jag tappade livsglädjen.
35. Som tur var så kom den tillbaka.
36. Jag vart röd om kinderna när jag såg Magnus Uggla inne i stan.
37. Men jag var ganska liten då också.
38. Jag vill bli journalist.
39. Jag har haft mammalängtan sedan jag var 14 år gammal.
40. När jag fick veta att min syster skulle bli gudmor och inte jag började jag gråta.
41. Idag är jag bara glad för hennes skull.
42. Ett av min kusin Filippas första ord var förkortningen på mitt namn. "Ia"
43. Jag är rädd för att bli vuxen.
44. Trött på att bo på två ställen.
45. Jag har lekt poänglekar på fester där man får ett poäng per kille man kysser.
46. Jag har blivit tvingad till sex.
47. Det är det inte många som vet eller snarare visste.
48. Jag ska på The Voice 06 Live den 19 augusti.
49. Jag tror att jag har valt fel linje på gymnasiet.
50. Men är ändå glad att jag valde den eftersom jag annars aldrig hade träffat Joh.
51. Nu kommer jag ta en paus från listan för att se på Våra bästa år.
52. Nu är jag tillbaka igen.
53. Mitt längsta förhållande varade i sex månader.
54. Det är alltid jag som gör slut.
55. Jag har aldrig ångrat att det har tagit slut.
56. Grey's Anatomy är min favorit serie på teve.
57. Jag ljuger nästan aldrig.
58. Jag kan sjunga.
59. Jag har fobi för getingar.
60. För några veckor sedan började jag gråta när en geting var mellan mig och dörren ut genom rummet.
61. Mary-Kate Olsen är min nummer ett stilikon.
62. Jag älskar mode.
63. Hatar att förlora.
64. Jag vet inte om jag kommer fortsätta med handbollen i höst.
65. Det är någonting fel på mitt hjärta.
66. Jag har dåligt självförtroende.
67. Jag hatar en människa.
68. När jag blir arg kan jag bli riktigt arg.
69. Jag är kär i någon jag aldrig kommer få.
70. Jag blev av med oskulden när jag var femton år.
71. Färgen rosa älskar jag.
72. När jag var tre år trodde man att jag hade leukemi.
73. Jag slog i ögonbrynet på ett berg när jag var sex år och fick ett ärr.
74. Det fick jag 10 000 kronor för.
75. När jag flyttar hemifrån kommer jag köpa en chihuahua.
76. Jag är född brunett.
77. Tycker själv att jag passar bättre som blond.
78. Jag skrev mycket dagbok när jag var yngre.
79. Om jag inte skulle ha fått syskon i december så skulle jag ha flyttat till USA ett år efter gymnasiet.
80. Jag har människor som betyder sjukt mycket för mig som jag bara har pratat med över datorn.
81. När saker och ting var som jobbigast så gick jag hos skolkuratorn för att prata ut.
82. Jag har svårt för att prata om sådant som gör ont.
83. Många brukar däremot komma med sina problem till mig, jag har lättare för att lyssna.
84. Jag började gråta när jag tappade min första tand och försökte sätta den tillbaka.
85. Jag tycker inte om att ligga och sola på altanen.
86. Jag sjunger inte lika ofta längre.
87. Troligtvist ska jag sjunga på våran julavslutning nu i trean.
88. Jag har komplex för min panna.
89. Min mage är aldrig tillräckligt platt.
90. Jag har inte tränat på länge.
91. Jag fick körtelfeber för ett och ett halvt år sedan.
92. Det slutade med att jag vägde 46 kg.
93. Jag vill ha större bröst.
94. Enda sedan jag var liten har jag velat börja rida.
95. Jag har nu ridit i fyra år.
96. Jag har tagit pianolektioner.
97. Ett tag tog jag sånglektioner hos en sångpedagog.
98. Tyvärr vart det för dyrt.
99. Jag trodde att det skulle vara svårare att komma på hundra saker om mig själv.
100. Jag sover nästan alltid med mitt gosedjur Scrubby.

Det var min lista!
Är faktiskt förvånad att jag låter en del saker stå kvar..

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ja du gumman, det var en hel del... o du är väldigt lik mig i vissa saker.

3:53 em  
Blogger Maria said...

Jasså? Du vet var ja finns om du vill prata.

5:01 em  
Blogger . said...

Wow.. helt otroligt vad man kan lära sig mycket av att läsa om andra... Och du, jag måste säga att jag faktiskt tycker det är starkt av dig att skriva ner allt det du skrev.. :)
Förresten så påminner du galet mycket om mig, ja iallafall när jag var lite yngre :) Du verkar vara en riktig toppentjej hörrudu bruden..
Kram på dig och ta hand om dig ordentligt!!

6:30 em  
Blogger Maria said...

Tack så mkt :) Det värmer massor.
Gör jag? Vad coolt tihi
Jag säger detsamma till dig!

9:38 em  
Blogger . said...

Varsågod tjejen :) Fröken är bara ärlig, som vanligt :)
Haha, jajjamensan det gör du faktiskt, inte så lite heller egentligen när jag tänker efter ;)
Hoppas allt är toppenfint!
Kramar

10:06 em  
Blogger Maria said...

Jorå allting är bara bra :)
Vart lite tårar av inlägget ovan men annars är det toppen.

10:23 em  
Blogger . said...

Vad skönt att höra.. Det lilla (ok det kanske inte är så lite när jag tänker efter) jag läst i din blogg gör att jag insett att du inte haft det alltför lätt.. Men jag måste säga en sak, du verkar förbaskat stark flickan!! Stark, ärlig och framåt.. Även om du haft jobbiga tider så tycks du hittat en bra väg ut.. Livet är inte alltid lätt, man går igenom sina upp och ner, precis som en berg-och-dalbana, men så länge man kämpar, är ärlig och tillåter sig själv att bli hjälpt och att våga be om det så löser sig det mesta.. Och när allt är som tyngst hjälper det att bryta ihop för att sen komma tillbaka! Alla gör sina misstag men så länge man lär av dom blir man en starkare människa i slutändan! Och du, du har talets och skriftens gåva tjejen! Jag beundrar dig i mångt och mycket!
Många kramar från lilla Fröken Fräken

10:56 em  
Blogger Lisa said...

Håller med Fröken, man kan lära sig massor om människor bara sådär! Börjar fundera på vad lite grejer jag avslöjade på min 100-lista.. Du verkar som en riktig trevlig och stark tjej iaf! :)

11:14 em  
Blogger Maria said...

Ja det är verkligen sant! Helt otroligt.
Tack så mkt, hoppas att det stämmer :)
Hårda stunder gör än starkare. Trevlig får man bara hoppas att man föddes som.

11:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home