Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, juli 07, 2006

Namn på bebis

Idag har jag och A varit hos pappa och sambo. Farfar, I och J kom över dit.
J, min faster bor i Italien och de kom över på fika eftersom hon är hemma nu.
Hon är bara fem år äldre än mig och många säger att vi är väldigt lika varandra. Det tycker jag inte själv fast en sak är ganska coolt. Hon blev avmålad för några år sedan av en konstnär. Några år senare vart även jag det av en annan konstnär. Och dem två bilderna är väldigt lika varandra. Så vi kanske har samma ansiktsdrag eller någonting.
Hur som helst.
När vi satt och fikade kom vi in på namn på bebisen. (Ni som inte vet; Jag ska bli storasyster i december)
Många förslag var det, många roliga (Jag själv tyckte att om det blev en pojke så skulle han heta Skurt hahaha)
Min faster J nobbade alla mina förslag.
Ballerinan sa; Sandra
J; Men hallå! Då blir hon värsta fjortisen!
Ballerinan sa; Nova
J suckade tugnt.
Haha sen var det många fler jag rabblade upp.
Men ett verkade dem fastna för som jag ville ha, Isabella.
Det tycker jag att är jättevackert.
Märker ni nått? Just precis, inga killnamn. Jag tror fortfarande stenhårt på att det är en tjej.
Fast jag kom på några namn men tyvärr gillade ingen av dem andra dem.
Patrik, Christoffer, Christian, Kevin...
Men men, vi har en tid till att bestämma. Jag hoppas på Isabella, så kan jag kalla henne Tindra sen. (Det kommer jag även kalla henne oavsett vad hon heter, blir problem om det är en kille..)

Nej nu ska jag sluta tråka ut er.
Ha det så bra // Maria
When I saw you cry

16 Comments:

Blogger . said...

How about Liam? :) Du borde fråga alla läsare om förslag, kan ju komma något bra!

1:36 fm  
Blogger Maria said...

Näää inte det.
Kanske folk kommer med tankar när de ser det här inlägget.

1:37 fm  
Anonymous Anonym said...

Det är så roligt att komma med namnförslag :D Min dotter, snart 4 år, heter Nova och det är inte så vanligt (än!)men vi har inga problem med att flera heter det på dagis :D
Isabella är JÄTTEFINT! Alina (Aleena) är fint,,, Ha're bra!

8:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Mina kusinbarn heter:
Elton
Martijn (Holländsk stavning för Martin)
Lucas (lillebror till Martijn)
Simon (lillebror till Elton)
Clara
Jakob

Själv har jag redan valt namn på mina barn:

Aurora och Oliver.

10:46 fm  
Blogger Thina said...

Tjaa... Själv tycker jag att Catherine e rätt fint, inte så jättevanligt heller..! ^^ *hint hint* hahaha

Mina ungar ska jag döpa till Melissa å Benjamin! Sen kan ungarnas farsa tycka vad han vill :P

12:23 em  
Blogger Maria said...

Millan; Jag älskar namnet Nova! Men jag vart nerröstad...
Aaa Jag ska kämpa för namnet Isabella om det blir en flicka tihi.

Paks; Åh där fanns de en del namn tihi.

Thina; Jag frågade faktiskt om det ;) När vi pratade. Men det fick jag ingen kommentar om alls. Fan. Haha
Får jag en flicka ska hon heta Elisabeth :) Men blire en pojke kan pappan bestämma.. bara det är någonting rimligt :P

12:38 em  
Blogger . said...

Mina barn ska heta Nora och Ola. Så ta INTE dom :D

1:52 em  
Blogger Maria said...

Ola! Det sa jag och dem var lite på för det. ;)
Fast jag tror inte att pappa vill ha en Idola.

2:40 em  
Blogger . said...

OH NOOOOOO, haha. Det enda namn jag säger att ni inte får ta ;) illailla. jag är på din pappas sida, inte vill ni väll ha en liten skåning va? men jag vill :D

2:42 em  
Blogger Maria said...

Joo skåningar är mys!
Haha min farfar sa att man skulle ta ett namn som gick bra att skälla. Sånna med R i. Jag undrar om han valde mitt namn..

2:43 em  
Anonymous Anonym said...

Ola är gubbigt tycker jag. Kanske för att min far heter det.

4:07 em  
Blogger Maria said...

Haha det beror nog på det.
När jag tänker på namnet Ola tänker jag på en jättesöt kille i tjugoårsåldern som sjunger som en Gud och har en charmig skånsk dialekt.. hehe

6:10 em  
Blogger Sparkling said...

Ja antar att din pappa å han sambo inte vill ha ett amerikanskt namn :P
Mina barn ska heta leslie, ethan, cameron, owen, kimberly, elisa..

7:00 em  
Anonymous Anonym said...

Varför inte bara Tindra?

11:32 em  
Blogger Maria said...

Sparkling; Amerikanska namn är så fina!

Anonym; För att pappa och hans sambo inte vill ha det namnet.

7:58 fm  
Blogger Sparkling said...

om de döper de te tindra lär ungen alltid få gå i en klass där en till heter så haha de e ju så vanligt

aa de e bäst:D

11:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home