Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, juli 26, 2006

Att bli tvingad

Om det är någonting som jag är trött på så är det tjat.
I 17 dagar har jag varit utan dator och vettig teve. (Bondteven på landet hade inte mycket att erbjuda.)
Igår var jag ruskigt trött och satt inne drygt hela dagen. Min syster gick på mig som ett litet ånglok. "Ska du inte gå ut någon gång?" "Vad vit du är" Eller "Ska du inte sola någonting?"
Jag förstår inte varför man måste göra någonting bara för att solen skiner. Är det inte bättre om man gör det för att man själv tycker att det är kul?
Och för i helvete. Ligga på samma plats i fyra timmar, är det så mycket vettigare än att sitta framför datorn? Sen när blev det viktigt och det bästa som finns?
Okej om man ska dra i väg och bada eller kanske ta en picknick. Men varför måste man ligga på samma jävla plats om man inte ens tycker att det är kul?
Jag skulle ge det en chans idag. Men så fort jag la mig ner så kom en humla och satte sig på handen. Jag fick panik! Jag klarar inte av saker i luften. Livrädd är ordet så jag sprang in.
Nu är min syster på mig igen.

Aja, hoppas ni har det bra i alla fall.
Sköt om er // Maria
Walk away cuz it's time to be on your own

4 Comments:

Blogger . said...

hörrudu tjejen.. Har du missat min "utmaning" till dig i min blogg?? ;) hihi..
Nää, de är inget allvarligt eller viktigt alls.. bara en sån där skojj grej (ja åtminstone tycker lilla fröken det.. hehe)..
Hoppas allt är bra med dig trots alla farliga flygande saker :)
Kramar

12:11 em  
Blogger Maria said...

Oj ska kika in :)
har inte varit hemma så har inte riktigt hunnit, tittar in nu :)

12:23 em  
Blogger . said...

hehe.. förstår det.. såg ju att du precis kommit hem. Snacka om lycka, har faktiskt saknat att läsa om dina upptåg och tankar! :) (är man bloggoman så är man, hehe)
Har ju mina bloggar jag följer dagligen, däribland din.
Kram på dig och ha det toppen nu!

2:24 em  
Blogger Maria said...

Va gullig du är! :)
Jo jag har saknat att läsa det du skrivit också så det blir en del att ta igen tihi.

Kramar

5:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home