Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, juni 02, 2006

Promenad med kamera

Det var så fint väder så jag och A bestämde oss för att gå på promenad. Tog med mig kameran eftersom den alltid är bra och ha.
Fast det vart bara en seriös bild (som jag också vart nöjd med tihi) men de andra var sjuka bilder på mig och A. Men kul var det! Haha, det är verkligen lätt att göra sig äckligt ful på foton. Synd att det inte är lika lätt att göra än själv vacker. Det krävs photoshop för att jag ska lyckas med det.

Sen vart det mat, kyckling med ris och vi kom snabbt in i en het diskussion om högskola.
Pappas sambos mamma sa att idag behövs endast ett bra kontaktnät för att få bra jobb medan sambon sa att utbildning är minst lika viktigt. Sen pratade vi också om vad man vill bli när man är stor och jag berättade att jag vill satsa på en karriär som journalist, i alla fall plugga till det efter gymnasiet. Min syster har det jobbigare, hon vill satsa på att bli idrottslärare men det krävs höga betyg för det och det har hon inte. Men det är bara och kämpa vidare och hålla fast vid sina drömmar. Kanske stannar man någonstans på vägen men då är man i alla fall på väg åt rätt håll.

Nu ska jag läsa bloggar.
Ha det fint // Maria
There is nothing I can do