Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, juni 02, 2006

Min tur att skriva lista

Hittade det här på Fröken Fräkens sida och fick använda det på min sida också så här kommer det :)

Tio första:
Första bästa kompis: Det var Jerry, vi var bästa kompisar länge.
Första bil: Jag är inte som min kompis E som är sjutton år och inne på sin andra bil. Så första bilen vet bara framtiden när jag får och vad det blir för någon.
Första kärlek: Det var nog Niklas som gick i min klass i lågstadiet, åh så kär jag var haha.
Första husdjur: Det var sent. Jag och min syster tjatade länge om hund men fick min första hund först när jag gick i sjuan. Men underbar var han!
Första semester: Antagligen Finland när jag var några månader. Vi har alltid haft landställe där tillsammans med min mammas föräldrar.
Första jobb: Två somrar sedan på ett stall, det var ett travstall i Finland och ett helvete också. Aldrig har jag varit så nära döden tre gånger - på tre dagar.
Första köpta skiva: Oj, svår! Jag har faktiskt ingen aning. De gamla skivorna köpte ju mina föräldrar så nej, ingen aning.
Första riktiga kärlek: Det var i sexan, riktigt sjukt kär var jag. Men idag är vi bara vänner han och jag.
Första piercing: Om inte öronen räknas hit så är det naveln.
Första konsert: Beror vad som räknas. Jag har både sett små konserter med Friends och Excellence för länge sen. Men första i Globen var Westlife för några år sedan.

Nio sista:
Sista alkoholdrycken: En smirnoff ice
Sista bilfärd: Hem från skolan med E och hennes pojkvän i förrgår.
Sista filmen du såg: What a girl wants
Sista ringda samtal: Till mamma, fast hon svarade inte men det får räknas i alla fall.
Sista bubbelbadet: Det var nog för runt ett år sedan hemma hos en kompis, det var hon och jag och hennes pojkvän. Jag vet, det låter som om jag var i vägen men vi hade kul. Vi sjöng låtar för det ekade så fint där haha.
Sista spelade cd: Agnes, den lyssnar jag på nu.
Sista kyss: Det var i mars har jag för mig.
Sista gången du grät: Till en film för någon vecka sedan, haha.
Sista måltiden: Min macka till frukost.

Åtta har du nånsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej
Blivit arresterad? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Nej, vad mycket nej jag har haha.
Varit på tv? Jaharå, flera gånger. Kändis! Eller nått..
Fått ditt hjärta krossat? Faktiskt inte.
Sagt att du älskar någon utan att du mena det? Ja
Haft ett one night stand? Nix
Busringt till nån? Alla har väll varit barn någon gång ;)

Sju saker du har på dig:
1. BH
2. En vit strumpa
3. En till vit strumpa
4. Blåa jeans
5. Rosa shorta
6. Rosa trosor, jaharå.
7. En blå klocka.

Sex saker du gjort idag:
1. Stängt av alarmet på mobilen
2. Ätit macka
3. Ätit två bullar.
4. Sett gårdagens våra bästa år.
5. Cyklat
6. Fått på mig linserna

Fem favoritsaker (Ingen speciell ordning):
1. Digitalkamera
2. Datorn
3. Mobilen
4. Photoshop
5. Mp3

Fyra personer du kan berätta allt för:
1. Malin
2. Sarah
3. Johanna
4. Mamma, ganska mycket i alla fall.

Tre val:
Svart eller vit? Vit, det är sommar och klär mig bättre.
Sommar eller vinter? Hm.. sommaren tror jag. Trots att min födelsedag, jul och nyår är super. Men det är för kallt på vintern.
Choklad eller chips? Beror på vad jag är sugen på, men oftast choklad.

Två saker att göra innan du dör:
1. Träffa Mandy Moore
2. Släppa minst en bok.

En sak du ångrar:
1. Det finns en hel del små saker men ingenting stort och farligt, jag står för det jag gör.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad....Har du varit o ätit bullar igen ;)

1:54 em  
Blogger Maria said...

Hm.. alltså jo det var så här att pappa bakade *änglaleende* Haha

2:11 em  
Anonymous Anonym said...

Cool lista ;)

Kram Paks

5:55 em  
Blogger Maria said...

Tack så mkt gumman =)

5:56 em  
Anonymous Anonym said...

Jättekul läsning!

jag älskar såna frågor det är kul :D

9:47 fm  
Blogger Maria said...

Jag med :) Kul att skriva oxå tihi

12:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home