Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, maj 31, 2006

Studenten

Nej inte är det jag som ska ta den, har fortfarande ett år kvar på gymnasiet.
Men våra treor tar det idag. Det betyder att vi kommer vara äldst nästa år. Känns faktiskt helt ofattbart.
Eftersom Finek är en ganska nystartad linje så är det första gången som någon från vår linje tar studenten. De som gått i trean i år är nämligen första finekklassen någonsin.
Våra lärare verkar ta det ganska hårt, speciellt min mentor. Men det är väll svårt att släppa iväg sina elever kanske. Tror däremot att eleverna i trean bara är glada. Synd att de har så dåligt väder, regn regn regn.
Jag hoppas verkligen att det är mycket finare väder för oss nästa år! Solen ska skina och fåglarna kvittra och ballerinan le.
Men än är det ett år kvar. Fast dem här första två åren har gått läskigt fort. Jag är faktiskt lite orolig över att sluta gymnasiet. Dags att göra en massa val igen och eftersom att jag är en impulsmänniska så känns inte tanken att bestämma hela ens framtid så lockande.
Att tappa kontakten med vänner är hemskt också. Även om man säger att man ska se till och ses så vet jag ändå av erfarenhet att det löftet sällan hålls. Folk flyttar utomlands, pluggar i andra städer eller annat. Man får nya vänner, gamla kontakter bryts.
Nej, jag tror faktiskt att jag gärna stannar på gymnasiet ett tag till.

Ha det bra allesammans // Maria
Do you believe in me

3 Comments:

Blogger . said...

Vi kan ju alltid se till att få IG och börja med ettorna istället ;)

2:26 em  
Blogger Maria said...

Haha jag vet inte om jag är så pigg på det. Kanske få hela klassen att gå om istället? ;)

4:04 em  
Blogger Maria said...

Ja det är verkligen så! Svårt att släppa taget om någonting tryggt. Men det blir nog skönt att stå på egna ben också :)

4:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home