Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, juni 01, 2006

Då var det över!

Nu har jag gjort mina sista skolarbeten klart och jag kan börja njuta av att mitt sommarlov är på väg! Kanske dags att minnas tillbaka året som gått.

Tvåan började med att ett sexmånader långt förhållande tog slut. Det var jag som ville det så det var ingen fara för mig. Visst kändes det konstigt att inte ha någon att hålla om och älska, men mitt hjärta var inte brustet.
I skolan gick det väll lite si och så. Började tappa hela lusten att plugga och tvåan visade sig vara tung. Sköt upp nästan allt vilket gjorde vårterminen jobbig, men det kommer senare.
Spanskan började. Eftersom Finek inte hade ändrat då att man skulle ha spanska redan i ettan så fick man gå med... just precis ettor. Men det gjorde ingenting. Jag, Joh och T klarade oss fint och trots att läraren var hård så var hon bra. Jag lärde mig hur mycket som helst!
Sen kom jullovet också, då man fyllde sjutton år. Ballerinan träffade pojke också nångång efter det, minns inte riktigt när det var. Vi träffades två gånger innan nyår tror jag, och sen var jag hos han på nyår. Två tjejkompisar blev tillsammans med hans killkompisar. Riktigt trevligt. Jag och J började vara med A och hans kompis H ganska mycket. Vi bowlade och var på mcdonalds och hos J. Riktigt kul hade vi.
Men jag och J insåg ganska snart att det bara var vänskap och inte kärlek och även om vi fyra sa att vi skulle fortsätta att ses så blev det aldrig så.
Januari kom och ballerinan var ensam igen. Men någonting som började göra mig sällskap var illamående, huvudvärk och feber. Jag var sjuk väldigt mycket första delen av året vilket inte var särskilt kul alls. Huvudvärk hade jag nästan varje dag då det varierade mellan att vara kraftigt till ganska lagom.
I februari skapade jag bloggen efter att ha läst om bloggar i veckorevyn. Var väll lite dålig på att uppdatera i början men sen började det gå bättre och än idag, som ni så klart vet, så håller jag fortfaranden på med det.
I mars någongång började jag märka att jag fick ont i hjärtat i samband med träning. Någonting som var läskigt, vem vill ha ont i hjärtat vid sjuttonårsålder?
Så det var att undersöka men än idag vet vi inte riktigt vad som är fel på mig.
Skolan fortsatte att vara tuff och ballerinan fortsatte att vara lat. Istället vart det idol audition som fångade hennes uppmärksamhet. Att gå vidare från första steget gjorde mig oerhört lycklig - och nervös. Efter det började jag äta dåligt, må dåligt och vara allmänt krasslig igen.
Idoljuryn sa att ballerinans tåg stannade där och då trodde jag att även illamåendet skulle göra det. Men nej det fortsatte, precis som jag fortfarande mår dåligt till och från.
Däremot så började jag sköta skolan bättre för ungefär tre veckor sedan. Det blev plugga varje kväll och koncentrera sig för att fixa dem betyg jag ville ha.
Och nu, precis en vecka innan skolavslutning så är jag klar med allting och nöjd med mina betyg.
Jag vet inte vad som väntar mig, bara vad som har varit. Ska jag vara ärlig så tycker jag att jag har mognat det här senaste året. Även om jag fortfarande är samma barnsliga jag lite då och då.
Det har varit ett tungt år helt klart och många tårar har fallit. But what doesn't break you, makes you stronger ;)

Hur har erat år varit?

// Maria
Edge of seventeen