Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, maj 31, 2006

Det jag inte förstår

Det finns så mycket här i världen som jag inte förstår.
Som tillexempel varför Lindsay Lohans låt Edge of Seventeen inte har släppts som singel eftersom det är en av världens bästa låtar - enligt mig.
Eller varför Johannas blogg inte har fler läsare när hon skriver så sjukt bra!
Andra saker jag inte förstår är varför jag aldrig blir kär, på riktigt. Eller varför någon aldrig blir kär i mig.
Varför maj månad nästan bara innehållit pissigt regn. Hur det kan komma sig att jag har så mycket pengar som jag faktiskt har på mitt konto.
Jag kan heller inte förstå varför jag igen inte fått något sommarjobb. Varför jag blir jättehungrig men när jag väl börjar äta blir jag mätt på två sekunder.
Varför förhållande som är så bra plötsligt tar slut. Man ser folk som är så gjorde för varandra, men känslorna ändras på två sekunder. Varför? Jag förstår inte.
Varför måste tjejer plågas med mens och förlossningar, killarna kunde ha fått mensen i alla fall, tycker jag.
Vad jag heller inte kan förstå är varför finansiering & kalkylering är så svårt. Att jag är så trög i ämnet att jag bara inte kan fortsätta plugga mera.

Jag som trodde att jag visste det mesta.

2 Comments:

Blogger . said...

Haha, nämen vad söt du är :) det kanske råkar vara så att det bara är du som tycker det ;) men jag klagar inte!
Det där med kärlek förstår jag inte heller, att man inte kan få bestämma hur, när, var och i vem man ska bli kär i helt själv. Det skulle vara skönt.
Att du blir mätt på två sekunder är för att din magsäck har blivit så äckligt liten! :p Du har ätit för lite för länge. Så är det bara. Ät kvinna, ÄT!
Nej, FiKa är det nog ingen som riktigt hajjar. Jag är rätt körd iaf.
Du skriver riktigt bra du med raring :)

11:10 em  
Blogger Maria said...

Nej det tror jag inte på. Men nånting är det, och det är dem det är fel på! ;)

Jo det hade helt klart varit lättare.
Du har antagligen rätt med maten också, men det är svårt att bara vända på allting och tvinga magsäcken att växa.
Vi får hoppas på det bästa i Fika :P
Och tack så mkt! :)

7:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home