Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, juni 01, 2006

Betyg och prov

Jag fick 46 rätt på psykologin. MVG var 48.
Jag hatar sånt här! Tack vare ett slarvfel och att läraren valde att ha med en fråga från ett gammalt prov (bara för att kolla för skojs skull, ett poäng kan väll inte skada för nån?) jo, för mig gjorde det.
Men vi ska prata i eftermiddag och förhoppningsvis får jag göra en komplitteringsuppgift idag som kan höja mig till mvg. För det känns väldigt tugnt att få vg när flera i klassen precis klarat vg minus och då får samma betyg som mig. För sanningen är den att jag kan mer än dem, mycket mer.
Sverige borde ha fler än bara tre betygssteg!

Fika provet sattes igång idag vid 10.10.
Jag märkte ganska snabbt att det inte alls var så svårt som jag trodde. Jag svarade på alla g frågor och tre vg frågor. När jag kom till skolan idag var jag beredd på att jag kunde få ig. Så om jag får g på provet så blir jag nöjd. Har inte alls lika höga förhoppningar i det ämnet som i psykologin.

Nu ska jag göra en uppgift i religion (vad muslimer tycker om abort) och sen är jag nog klar för i år med allt slit. Känns hur bra som helst!
Ha det bra allesammans // Maria
I walk the line

2 Comments:

Blogger K. said...

precis, det borde typ finnas 5 st betygsteg eller vad det heter, mkt smartare!

10:07 em  
Blogger Maria said...

Ja verkligen! Rättvisare skulle det absolut vara.

11:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home