Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, maj 07, 2006

Trevlig helg

Jag och A tog cykeln till fotbollsplanen i närheten och spelade lite fotboll. Först tog hon ingenting, även när jag sköt rakt på. När hon själv sköt så var det långt över, min lillasyster började bli irriterad. Men sen började det gå bättre för henne, hon satte några skott och räddade några.
Jag lekte Kajsa Bergqvist när jag skulle köra och började slå mig själv på benen som hon gör. Samtidigt gick en kille förbi, så där lagom snygg också. Tyvärr märkte jag det liiite försent, först när han kollade snett på mig. Äsch det bjuder jag på.

Efter fotbollen satte vi oss ner på altanen och åt glass. Pappa var på dåligt humör, han har beredskap på jobbet vilket betyder att han måste jobba. Tydligen har de en massa strul så vid halvnio på kvällen vart han tvungen att åka till jobbet, jag förstår att han är irriterad.
Hans sambo har varit i Dalarna från igår till idag och kom hem med riktigt smarriga bullar. Jag, A och hon satt ute på terassen och åt det tillsammans och pratade om lite allt möjligt. Främst om barnet som kommer. Frågade vad hon helst ville att det skulle bli, hon sa att det inte spelade någon roll även om hon alltid velat ha en dotter (hon har två söner).
Jag hoppas, och tror som jag sagt tidigare, att det kommer bli en tjej. Runt midsommar kommer vi få svaret eftersom de ska kolla vad det är. Säg att det är en tjej, jag vill kalla henne för Tindra!
Försig skulle jag inte börja gråta om det blir en pojke, har alltid velat ha en lillebror.

A och jag spelade lite kubb på kvällen också, jag vann igen, hehe. Nu sitter vi bara och tittar på BB live och tar det lugnt.
Hoppas alla har haft en fin helg // Maria
I know you see me standing here, do I look good today?

2 Comments:

Blogger . said...

Jag hoppas på en liten Ola :D Som spelar hockey och dansar balett. Han borde gå bygg på gymansiet sen också, så håller han sig i form livet ut (ja fet kanske han blir men iaf ingen sparris). Och då kan han ju alltid bygga en sån där urmysig madickengunga åt sin gamla mamma också. Hihi.

11:45 em  
Blogger Maria said...

Johanna? Du är knäpp! Haha
Nej en liten Tindra blir det! Rooosa klänningar ska hon ha.
Skulle det mot all förmodan bli en pojke så blir det inge hockey! Inge balett heller!
Det där är din son! Inte min lillebror, glöm inte det ;P

7:26 fm  

Skicka en kommentar

<< Home