Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, maj 06, 2006

Lägga tak

Vaknade denna morgon med kraftig förkylning. Vad kul, ingen ridning för ballerinan.
Jag som hade sett fram emot det! Men min läkare har stenhårt förbjudit mig från att träna när jag är förkyld eftersom hjärtat är extra känsligt då. Så kan det gå.
Nästa gång blir det ingen ridning heller för då är det idol, känns som att jag missar en massa.
Jag trodde att det skulle bli en lugn morgon idag, kanske kolla på en film sitta lite här.
Men ganska snabbt ropade pappa på mig. Han håller på och lägger tak på förrådet och behöver min hjälp.
Så den senaste halvtimmen har vi jobbat med det, skönt att det är fint väder i alla fall.
Han har lovat mig glass när vi är klara så det är vad jag längtar efter. Varför jag kan sitta här är för att jag fick en kort paus. Han sa att "han hade koll på läget" och "ropar på mig när han behöver mig".
Så nu har jag lite tid för mig själv, borde kanske ta av mig min t-shirt som jag sover i eftersom grannarna ser mig när jag är ute. Men vadå? Jag har jeansen under och vem vill inte se ett stort fint AIK märke över magen på mig? (Endast aikare får svara ;))

Lyssnar på Olas nya låt "Rain" nu. Den är fin, han är så fin. Kul att han också har fått skivkontrakt!
Nu ska jag röra mig vidare, pappa lär ropa snart, tänkte kolla hur det går för han i alla fall.
Ha det fint allesammans, njut av solen // Maria
Not for me