Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, maj 06, 2006

Helt utmattad

Vi åt ute idag med, kött med potatis. Kan inte bli mycket bättre utomhus.
Jag och A hittade kubbspelet så vi spelade det, jag vann såklart, hon var chanslös!
Efter kubbspelet drog jag på inlinesen och tog tag bakom cykeln på A så körde hon mig till mamma. I början var jag jätteskakig och hon fick åka långsamt, men när man vande sig så gick det bättre.
Hos mamma hämtade hon sina inlines så åkte vi runt området där det inte var någon grus.
Vi körde en gammal lek från när vi var små då en säger bokstaven A och tyst tänker alla bokstäverna i alfabetet. Sen säger den andra stop efter en stund och den bokstaven man ligger på säger man högt och så ska den andra sjunga en låt som börjar på den bokstaven.
Jag måste erkänna att jag var bättre på det där när jag var mindre, trots att jag lyssnar mer på musik nuförtiden, konstigt.
Två tjejer från min skola gick förbi och kollade ordentligt snett, äsch vem bryr sig. Man ska passa på att ha kul när det går, det är inte varje dag som jag är med min lillasyster. Inte varje dag det är sådant här väder heller.

Nu ska vi snart äta glass ute i gräset, sen blir det kasta boll (hämta tennisboll från mamma) och senare ska vi basta. Enligt mig en alldeles utmärkt dag.
Ha det fint allesammans // Maria
Åh Sarah kom ut ikväll, jag väntar vid hörnet vid seven eleven.
(TIll min söta Sunshine i Skåne!)

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Åååå, min låt!!! Vad fint!
Jag kan tillägga att den låten fick man höra när vi var en runda i Helsingborg på lovet... Det låg ett 7-11 på hörnan, kompisarna kunde bara inte hålla tyst. I don't blame them, though... haha

8:07 em  
Blogger . said...

Kubbspel är topp!!! Min sambo fick ett i födelsedagspresent av mina föräldra.. men det har vi inte hunnit inviga än.. Men snart! Me like kubb!!
Kram på dig
psst.. har faktiskt svarat på dina söta inlägg i min blogg i just bloggen.. alldeles under där du skrivit liksom! finurligt eller hur ;) hihi.. Kramar

10:18 em  
Blogger Maria said...

Jaharå! Satt o lyssna på den då :)
Haha nää jag förstår :P

Fröken jag; Ja det är jättekul att spela!
Åh då ska jag springa ivär och kolla :)

10:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home