Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, maj 04, 2006

Godmorgon

Nu är man i skolan igen. Det var skönt att gå till bussen (en promenad på tio minuter, bor långt ifrån busshållsplatsen)
Det var varmt ute och solen sken, så himla mysigt.
En tjej på busshållsplatsen hade shorts på sig, varken strumpbyxor eller andra byxor under. Så varmt är det faktiskt inte.
Men jag längtar tills jag kan börja gå runt med mina kjolar, älskar dem och har gått med blåa jeans nästan varje dag under hela vintern så kjol känns inte dumt alls.
Ska köpa ballerinaskor också, rosa ska de vara. Får dra med mamma till stan så får man dem gratis, har inte råd själv. Mina sista pengar gick till mina Olsen filmer så jag får vänta tills studiebidraget kommer annars. Den här månaden har ju precis börjat!
Okej jag har pengar på kontot, men jag måste spara pengar om det ska bli något Bulgarien nästa sommar. Skulle inte vara särskilt kul att se tjejerna åka iväg och att man inte fick följa med på grund av pengabrist. Får jag inte sommarjobb denna sommar så kommer det bli precis så jag har råd, bara jag inte slösar. Nej nu lägger jag ner pengafrågan.

Nu börjar religionen, vi är 10 av 30 elever i salen just nu. Starkt jobbat Finek! Jag har blivit duktig på att ta mig upp på mornar nu, kanske för att jag går och lägger mig tidigare på kvällarna.
Vet inte vad som har hänt, men någonting är det, någonting bra. Fortsätt så ballerinan!

Dags att lyssna på läraren, ha det fint allesammans // Maria
Bounce back