Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, augusti 25, 2006

Rådjur på tomten

Photobucket - Video and Image Hosting
Igår kom pappa in på mitt rum och sa åt mig att skynda mig till fönstret. Förstod inte vad han var så till sig över men så såg jag två rådjur precis vid bilen på tomten. Så nära brukar dem aldrig vara. Knäppte av två bilder genom fönstret och sen öppnade vi dörren och trodde att de skulle skynda sig långt bort. Visst sprang dem. Men det var bara typ tio meter, sen stannade dem och kollade igen.
Fast då tog jag ett steg ut och rådjuren var borta.
Konstiga djur.
Varför heter de förresten djur. Är det inte lite väl fantasilöst?

5 Comments:

Blogger . said...

jag skulle kunna ordna rådjurssafari på min tomt. de bor i skogen här :p kanske skulle kunna tjäna en hacka på det? projektämne maybe? ;)

10:46 em  
Blogger Maria said...

hahaha jaa de kör vi på! haha

10:51 em  
Anonymous Anonym said...

Wow!! härligt att ni fått se dom på nära håll! det vill jag verkligen göra , hoppas på en "rå-dag" där jag har tur ;)

På tal om det, du fick mig att tänka om, ja varför heter det rå (djur).. märkligt :P

12:50 fm  
Anonymous Anonym said...

förresten, dom är så söta på de bilderna!! man vill gärna klappa & gosa med dem =)

12:51 fm  
Blogger MissTaken said...

aaw va söta ;D

1:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home