Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, augusti 11, 2006

Jag vill bort

Jag känner det som att halsen drar igen. Panikångest. Orkar inte. Vill inte.
Människor omkring mig tror att de förstår allting. De säger att jag har tappat verklighetsuppfattningen. Varför? För att jag ägnar för mycket tid här. Vid bloggen. Vid msn.
Vid det som inte är verkligt. För dem.
De vill att jag ska vara som dem, tänka som dem och framför allt tycka som dem.
Men. Det. Gör. Jag. Inte.
Ni tror att jag mår dåligt för att jag sitter här. Men vill ni veta varför?
Erat tjat. Känslan av att inte vara välkommen.
Dina blickar. Eller snare blickarna bort från mig. Du vill inte se mig. Jag är luft. Dålig luft, luft som du vill att ska försvinna och det fort.
Ni tror att ni känner mig. Allting vet ni.
Men ni har ingen aning.

2 Comments:

Blogger Paks said...

Så där mår jag varje gång min mamma ringer o hon e onykter, så där har jag känt i snart 15 år.

6:16 em  
Blogger Maria said...

Det är inge kul direkt..
Fast förut mådde jag dåligt jättelänge. Nu mår jag dåligt precís när det händer sen går det över. Eller snarare, jag gömmer känslorna inom mig.

6:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home