Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, augusti 12, 2006

Dop och Filippa

Har inte skrivit idag eftersom att jag har varit på dop. Min lilla söta kusin Hugo döptes.
Är han inte helt underbar? När prästen bär upp barnet så brukar de flesta börja gråta, men inte Hugo inte. Han började skratta sitt jättesöta skratt. Fick nog de flesta i kyrkan att le, de var tre olika barn som skulle döpas samtidigt så ganska mycket folk.
Min syster sjöng till farfars pianospel också :) Jättevackert verkligen. Kom till och med en som vi inte känner efteråt som tackade A för att hon sjöng.
Efter dopet bar det av hem till deras hus för lunch och fika. Ballerinan var som vanligt mest med lilla söta Filippa. Det går bara inte att vara ifrån henne, när man träffas så sällan så vill man vara med varandra varje lediga tid som finns.
Men nu kommer jag få träffa henne mycket :) För på måndag till onsdag ska jag bo hemma hos dem. Hennes mamma ska plugga och pappa jobba så jag ska passa henne på dagarna. Sen är det onödigt att åka hem på kvällen, vi är ju ändå släkt. Så jag stannar över två nätter.. åh vad jag längtar!
Sen om två veckor så blir det kräftskiva på farfars landställe så då blir det träffa släkten inklusive Filippa såklart. Nu känns allting mycket bättre igen :)

Hoppas att allting är bra med er // Maria
I don't wanna run away, baby you're the one I need tonight