Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, juni 10, 2006

Tokiga hästar

Oj, vilken lektion det var!
Vi fick hoppa i skogen och jag märkte redan innan jag satte mig i saden att min häst var hetare än vanligt. Han ville inte stå still och flängde med huvudet.
Men när vi väll började skritta var det lugnare. Då var det bara ridskolelärarens häst som bråkade men han lugnade ner sig ganska snabbt.
Så vi red först till vattengraven för att hoppa den. Då klarade alla hästarna det bra.
Men sen skulle vi hoppa ett nytt hinder som inte stått på vägen tidigare. Min häst var lite het men det gick bra. Däremot var det en annan tjej som ramlade av för hennes häst stannade precis framför. Inte snällt!
Sen fortsatte det så. Hästarna blev tokiga av myggen och sparkade efter varandra eller började trampa på stället. Tror att det var fyra personer som åkte av!
Min häst bockade lite och vart alldeles för het så jag struntade i att hoppa över ett hinder, det var nog för det bästa.
Men ridlektionen var kul i alla fall, lite galet ska det vara för att ballerinan ska vara lycklig haha.

När jag kom hem tog jag en dusch och sen satte jag på mig bikinin och la mig på baksidan och solade med min syster. Har solat sammanlagt i ungefär en och en halvtimme, jätteskönt!
Nu ska jag och A äta pasta utomhus, gott gott.
Ha det bra allesammans // Maria
I don't know how to start

4 Comments:

Blogger Sandra said...

Idag har jag också ridit (men vi har en lektion kvar), nu har jag duschat och ska ut i solen. Mysigt, skönt, förhoppningsvis snart få lite färg och så torkar håret snabbt på köpet

4:41 em  
Blogger Maria said...

Åh vad kul :) Vad hade ni för någonting?

4:43 em  
Blogger Sandra said...

Vi hade dressyr inne, har varit ute de tidigare 2 gångerna

10:39 em  
Blogger Maria said...

Aha okaj mysigt :)

1:44 em  

Skicka en kommentar

<< Home