Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, juni 17, 2006

Eken cup

Nu är man uppe tidigt. Riktigt trött och huvudet känns tugnt. Men snart känns det nog bättre eftersom jag ska få se på utomhushandboll som är bland det bästa jag vet.
Min syster ska dömma en match först och det är första gången i hennes liv. Hon är jättenervös! Men det ska nog gå bra, bara hon är bestämd. Fjantiga domare blir folk sura på.
Sen blir det en lång väntan till i eftermiddag då hon ska spela själv. Men då kan jag gå runt och titta på andra matcher för det spelas hela tiden. Hitta tjejer från mitt lag som också är där och tittar. Det här är första året sedan jag var liten som vi inte spelar Eken cup. Det känns riktigt trist. Jag brukar alltid se fram emot just den här tiden på året, till och med när det regnar och blir lerigt så är det bland det roligaste som finns. Det finns en charm i utomhushandboll som inte är likt någonting annat.

Nej nu borde jag fixa mig iordning. Så ni vet så kommer det inte någon blogg för än sent ikväll.
Ha en trevlig dag allesammans // Maria
Don't cry your heart out