Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, juni 15, 2006

Bilden

Jag fick en bild igår av E. Den är tagen på balen i nian och jag kysser min dåvarande pojkvän.
Det första jag reagerade på var hur bra fotot vart. Jag har nämligen insett att jag inte blir vacker på kyssbilder. Men den bilden var faktiskt fin. Inte så konstigt kanske när han var stilig i kostym och ballerinan såg ut som en prinsessa i sin rosa klänning och sminkad av makeup store.
Nästa grej jag märkte var känslan, uttrycket i mitt ansikte. Jag var lycklig. Lycklig som fan.
Trots att han och jag hade bråkat större delen av balen på grund av att han hade gått med en annan tjej och ignorerat mig... en annan historia.
Men när kortet togs så hade vi blivit sams och jag var sjukt lycklig.
När jag stirrade på kortet för säkert tionde gången så insåg jag något. Så lycklig som jag är på det fotot har jag inte varit på mycket länge.
Visst har jag haft ett leende på läpparna många gånger, skrattat också. För det är en del av mig, jag är sån. Men lycklig var det väldigt länge sedan jag var.
Det mina vänner, är någonting jag saknar så otroligt mycket.

6 Comments:

Blogger . said...

Jag vet inte om jag nånsin varit lycklig, förutom när jag var 7 då min syster inte var hemma och jag rotade igenom hela hennes barbielåda. Hur vet man om man är lycklig? Man har allt man vill ha, ingen längtan, alltså är man helt tom? Vi har en instinkt som driver oss till att alltid söka efter det grönare gräset. Kan vi verkligen någonsin vara helt nöjda? Jag tror att jag måste svara nej på den..

11:48 em  
Blogger Maria said...

Jo man kan vara lycklig. Men inte lycklig hela tiden. Korta perioder kan det kännas som att man har allt man behöver, men sen så brukar behoven komma tillbaka.
Däremot var det väldigt länge sedan som jag kände så.

11:52 em  
Blogger . said...

Jag tror i såna fall att jag är lycklig ett par gånger i veckan.
Lyckorus och sen tillbaka till botten igen.

12:13 fm  
Blogger Maria said...

Mm men det beror ju på vad som menas med att vara lycklig. Jag tycker inte att vara glad och vara lycklig är samma sak.

12:14 fm  
Blogger . said...

Det tycker inte jag heller, jag är glad mer än ett par gånger i veckan. Jag tror att lycka är att trivas med sig själv och den situation man befinner sig i. Det händer mig ett par gånger i veckan. Om det är normalt eller inte kan jag ej svara på.

12:41 fm  
Blogger Maria said...

Jo så kan det vara. Lycklig är mer att allt känns bra medan glädje kan vara vissa saker medan andra känns helt piss. Men då kan man ändå vara glad över det som är bra, men inte känna sig lycklig.

11:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home