Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, juni 13, 2006

Vindar och vattenkrig

Jag har legat och solat idag i någon timme. Sen när min syster kom hem från skolan så åkte vi till Ica och köpte glass. Sen cyklade vi hem igen och jag fick skälla på henne eftersom att hon är en riktig cirkusclown på cykeln. Ska göra alla galna grejer så att man blir totalt livrädd.
När vi kom hem så hade vi vattenkrig på tomten. Det var kallt och jag skrek som en typisk liten tonårsfjortis haha. A som faktiskt är fjorton år skrek inte en enda gång, äsch det hör ju faktiskt till. Så när vi var helt genomblöta så satte vi oss på trappan och njöt av solen.
Efter det var man riktigt trött så då la vi oss på solstolen och frågade varandra om personliga frågor. Idag får vi ju veta om vi får vara med i programmet. Det är vi om det är okej att det bara blir jag, pappa och A så hoppas hoppas! De kan ringa när som helst nu.

Hur som helst, när vi låg på solstolarna så började det blåsa jättemycket. Jätteskönt absolut men plötsligt hörde vi ett brak och hela utebordet med parasoll åkte ner i backen. Hur sjutton kunde det blåsa så mycket?! Bordet klarade sig men parasollet är helt sönder. Jag och A satte oss på solstolarna igen och jag tror att jag somnade för sen hörde jag A's röst och hon sa att den hade flygit över till grannarna. Inte hade jag märkt av det. Så det var bara att hämta tillbaka vårat trasiga parasoll haha.

Nej nu ska jag sitta och titta på min mobil och vänta på att den ringer (för den gör ju alltid det när man stirrar på den..)
Ha det bra allesammans // Maria
Are you happy now?