Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, maj 29, 2006

Djurgården

I dag åkte då klassen till Djurgården med våran idrottslärare eftersom hon älskar oss så mycket. Jo, alltså på allvar!

Det började med att jag, E och Joh köpte glass, gott! De valde mjukglass och jag köpte en strutglass med jordgubbssmak. Vädret var fint, solen sken och alla var på bra humör, tror jag i alla fall. Det var så det verkade som i alla fall.
Sen blev det att åka trampbåt. Skolan betalade så det var bara att hoppa i. Eftersom att dem är byggda så att det får plats med fyra i varje men bara två som kan trampa så valde vi snabbt att jag och Joh trampade. Det verkade ju så roligt! E satte sig glatt där fram och valde att sola på hela resan.
För mig och Joh visade det sig att det bara var kul dem första fem minuterna, sen vart det riktigt jobbigt! Trampbåt är mycket tyngre än det ser ut. Så helt slut var man så vi tog en liten paus ute till sjöss för att sola. Självklart kom två killar och två tjejer från klassen i en annan trampbåt mot oss och krockade, med flit. Sen började de skvätta vatten och man blev ordentligt blöt. Vi trampade så snabbt vi kunde för att komma ifrån dem men deras trampbåt verkade snabbare! Nej, det var inte jag och Joh som var svagare, haha.
Sen kom två killar i klassen som valt att åka kanot och skvätte med sina paddlar eller vad det heter. Hur som helst så skvätte det ännu mer och man var helt genomblöt!
Det var en sur ballerina och klagande E (som bara hade kunnat ligga och sola för den delen innan så hon borde ha varit tyst) som tog sig mot land. Joh gnällde ganska mycket hon med, men hon var nog mest blöt av oss också eftersom de kom från hennes håll.
Självklart kom det en till kanot med tre personer från klassen på vägen tillbaka till bryggan och den här gången var dem på min sida. Så Joh kunde glömma att hon var mest blöt. Vattnet var så kallt att min rumpa var helt stelfrusen!
När vi väll var framme vid bryggan så stod två killar i klassen där och flinade elakt. Man förstod direkt att de tänkte göra någonting. Man var så trött i benen efter att ha trampat mycket och ville bara komma upp men de puttade ut oss hela tiden. Jag försökte skrika på idrottsläraren men hon satt och åt en bit bort och hörde ingenting.
Ungefär tio minuter senare kom man upp lagom irriterad och väldigt blöt och kall.
Idrottsläraren frågade vad vi hade gjort när hon såg oss, trodde antagligen att vi hade ramlat i.

Men men, så går det när min galna klass är ute och leker på vattnet.
Efter det jagade jag fåglar med min kamera, haha. Fick en riktigt bra bild där det var två bredvid varandra, mys.
Efter det försökte jag övertala säkert varenda en i klassen att åka inlines med mig men ingen ville. De sa att de inte kunde. Fjantar, det är inte så svårt. Bara att styra in i träd om det går för fort!
Vid halvtvå tiden kom det mörka moln och ballerinan vart skrämd. Har stor fobi för åskväder. Så vi fick åka hem då, efter en väldigt speciell dag.

Hoppas eran måndag har varit trevlig!
Ha det bra // Maria
If I just breathe