Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, maj 08, 2006

Med sommaren kommer... flygande monster

Jag har mycket i skolan. Pang sa det. Sen vaknade hjärnan och insåg att maj inte bara innebär sol och korta kjolar.
Utan en jävla massa plugg också.
Så jag satte mig på altanen för att förena nytta med nöje och började plugga i fika boken. Jag hann två uppgifter tills jag hörde det välkända surrande ljudet. Reste på mig snabbt och tittade misstänsamt runt.
Då såg jag den, fula lilla äckliga getingen. Jag la miniräknaren över mitt glas med läsk (nyttig är jag, jag vet) Sen skyndade jag mig in och letade efter någonting att kasta på den. Fick bli ett bokmärke från en bok, jag är så bra på att välja kastobjekt! De flyger verkligen långt! Kanske inte...
Den kom ungefär halvvägs till getingen, lyckades bara skrämma till äcklet lite grann. Getingen började flyga mot mig så jag skyndade mig in. Vad gjorde den då?
Den åkte in i ett hål över dörren, nu vågar jag verkligen inte gå ut igen! Så jag är utstängd från skolböckerna... lr instängd eftersom jag är inomhus. Attans.. vad gör man nu?

Ha det fint allesammans // Maria
You're the one I'm dreaming about