Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, maj 12, 2006

Marabou kex

Nu har jag fått mitt första paket från Buzzador där jag är medlem.
I paketet låg 20 stycken Marabou kex provförpackning (14 gram) och 2 stora som var i orginasstorlek (49 gram)
Det är nu meningen att jag ska prova dem här själv, och jag har valt att skriva resultatet av chokladen här i bloggen. Sen ska jag också låta vänner smaka och höra deras åsikter.
På söndag konfirmerar sig min lillasyster och då kommer släkten över hit. Jag tänkte då berätta vad jag gör som buzzador och låta dem smaka, ska bli interssant. Här kommer i alla fall min redogörelse över produkten.

Marabou har visat reklam för sin senaste produkt vilket är marabou keX. I reklamen lovar dem att den inte ska smula som också verkar vara deras största skäl till att man ska köpa den.

Det var också det första jag kollade när jag öppnade första paketet, smulade den eller inte. Bitarna är ganska små och det finns sju stycken i varje förpackning. Jag valde att bryta av biten så den vart två med tänderna. Om det smulade? Ja det gjorde det. Inte lika mycket som jag tycker att kexchokladen gör, men den smulade helt klart. Jag läste i häftet jag fick med att det är meningen att man ska äta de små bitarna som de är och att det är därför som de inte smular. Till skillnad från kexchokladen så sitter bitarna för sig själv också istället för att sitta ihop så på så sätt stämmer det dem säger. Men jag tycker faktiskt att bitarna är lite för stora för att stoppa in i munnen som dem är. Okej om man är en fullvuxen man med stor munn så kanske de är perfekta. Men jag tycker att de blir för klumpigt att stoppa in hela och måste ändå dela och på så sätt blir det smulor.

Så över till smaken. Tycker att den påminner mycket om kexchokladen, dock är den sistnämnda lite sötare. Jag får inte känslan av att jag vill äta mer, men det kan förstås också bero på att jag inte är särskilt hungrig. Men den är god och jag kommer säkert köpa den fler gånger när jag är sugen på choklad. Gillar du kexchokladen så gillar du definitivt även denna.

Ballerinans betyg: 3

4 Comments:

Blogger Lisa said...

Testade chokladen på nationella och blev lite besviken när den faktiskt smulade..

4:44 em  
Blogger Maria said...

Jo visst gör den.
Fast inte om man stoppar in hela i munnen, men jag tycker att den är för stor för att stoppa in i munnen helt.

4:45 em  
Blogger Anna said...

haha, min sambo och jag är båda medlemmar, så tänk hur mycket choklad vi fick =) nu ska vi anordna en liten provsmakarfest, eftersom min kille inte ens gillar choklad... själv tycker jag att de som du är förståra att stoppa in munnen...

8:41 fm  
Blogger Maria said...

Åh massa choklad = underbart! =D
Jo visst var de? Lite synd.

10:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home