Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, maj 12, 2006

Dumma datoter

Jag läser Finek som linje som många nog redan vet.
Det betyder att jag har en egen dator precis som de 29 andra i klassen.
Dessa datorer brukar gå sönder lite då och då, de är fina och nya men ändå vill de inte fungera. Min dator har aldrig gått sönder och jag har skrattat åt de andra.
Men idag när jag kom till skolan så var det självklart min dators tur. Det gick att sätta igång den men ibland var det ett olidligt ljud och det gick inte att röra med varken musen eller skriva på tangentbordet. Jag kollade att de satt i ordentligt och de gjorde det.
Så det fanns ingentning annat att göra än att sätta en ful lapp på datorn där det stod med stora svarta bokstäver TRASIG
Nu väntar jag bara på att fler i klassen ska komma och se min dator.
Hur jag kan skriva? Jag sitter vid en annans tjej dator, hon är sjukskriven året ut så det gör ingenting att jag sitter här. Som tur är så är den dator vid mitt bord så jag kan fortfarande sitta nära E och Joh. Men det är jobbigt eftersom jag har mitt excelarbete på min dator och jag hade tänkt jobba med det idag. ´Men men sånt är livet.
Nu måste jag sticka iväg till spanskan och ha prov. Får se hur det går.
Ha det fint // Maria
The first cut is the deepest