Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, april 05, 2006

Mentorsamtal

Idag är det då dags igen. Läraren snor en del av min fritid för att diskutera med mig och valfri föräldrer om hur det går i skolan.
Jag trodde att man skulle slippa sådant här på gymnasiet men så fel jag hade.
Dessa samtal brukar inte ta mer än runt tjugo minuter. Men tack vare att läraren fått nys om mina ev. hjärtfel så lär det ta klart mycket längre till.
Problemet med henne är att hon bryr sig alldeles för mycket. Visst är det bra att hon bryr sig om sina elever.. men jag skulle gärna vilja dra en gräns. Hon behöver inte veta allt om mitt liv (då kan hon läsa min blogg istället;))
Nu ska jag se om mina favoritbloggare har uppdaterat och sedan göra mig iordning för att återvända till skolan.

Ha det fint // Maria
What can I do... what can I say?