Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, april 02, 2006

Maria i Falun

Ja då borde man väll berätta kanske.. men jag kan lova er att det mesta var helt sjukt.
Det började med att vi åkte till hotellet, vi hade rum på tionde våningen. Maria undvikek fönstrena! (Stavas de så? Haha!)
Sen åkte vi till Birgittas pappa som var den som fyllde 75. (Jag kan ha sagt annat tidigare för jag är en ganska virrig människa)
Ska inte gå så ingående men kan berätta att en person började med att säga till pappa efter att ha sett mig "Jag visste inte att du hade en sådan ung dotter" och pappa vart fundersam och sa "17 år är väll inte så ung." och kvinnan svarade "Är hon 17? jag trodde att hon var 13!"
Bara så ni vet, första intrycket av henne; illa
Sen kommer Birgittas halvsyster lite senare på kvällen fram till mig och säger. "Jag tror att du och min dotter är i ungefär samma ålder" och jag frågade "jasså? hur gammal är din dotter då?" och hon svarade "Hon är 15" Man borde kanske bli van vid sånt här nu...
Kanske att man borde börja hårdsminka sig i fortsättningen så att folk inser att man inte är 15 eller herregud.. 13!
Men det känns inte som ett tänkbart alternativ så jag skyller istället på att de måste ha varit blinda!
Sen kollade jag på en film med Birgittas två söner. Samtidigt börjar Birgittas halvsyster hålla tal för födelsedagsbarnet. Och det talet håller då på läääänge.. hon upprepar samma saker flera gånger och jag undrar om det någonsin kommer att ta slut.
Det gjorde det faktiskt, ungefär 20 minuter senare. Det var väldigt djupa ord, berörde mig verkligen. Speciellt sättet hon uttryckte samma saker flera gånger.. Som att hon inte kunde sjunga. När hon sagt det sju gånger så insåg jag att det kanske är sant!
Nej men allvarligt, det var segt.
Plus till söta Elin och Klara som är två gulliga små flickor som vet hur man roar sig bland äldre inte så värst nyktra människor.

Nu måste jag sova, lite orolig över veckan i skolan eftersom det är friskvårdsvecka, massa träningar o sånt som inte är så bra för mig just nu...

Ha det bra // Maria
Get ready for the ride of you're life