Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, april 04, 2006

I skolan

Åh vad uttråkad man kan vara... det jobbigaste är när man har ångest. Man är uttråkad, less och det mesta men problemet är att jag inte vet varför. Och om jag inte vet varför - hur ska jag då kunna göra någonting åt det?
Jag bestämde mig i alla fall att blogga eftersom det brukar få mig mindre uttråkad.

Nu har jag börjat göra mer reklam för min blogg, har läst andras och lämnat min adress i kommentarer. Vet inte exakt hur många olika personer som läser min blogg just nu. Vet att det finns några som läser varje inlägg (söta ni är!) och vissa som läser lite då och då (Ni är helt okej ;))
Veckorevyn har hjälpt mig massa med att komma igång med bloggen och tips på sidor där man kan göra reklam för den.

Men men, det viktaste för mig är att få skriva av mig, himla skönt. På sista tiden har jag mest skrivit om mig själv och vad som händer i mitt liv. Men ibland, när jag är på det humöret, har jag även skrivit lite mer om känslor och tankar. Kommer mer sådana inlägg jag lovar ;)

Har ni märkt vad duktig jag har blivit på att uppdatera? Skriver nu minst en gång per dag (om jag inte ska iväg någonstans där det inte finns några datorer) Har insett att det är bättre om jag skriver lite och ofta istället för mycket och sällan. Fast långa inlägg kommer dem med, typ det här =P

Så vad händer här i skolan då.. inte mycket. Har lunchrast och väntar på att sista lektionen ska börja så att den kan sluta och jag kan sticka iväg till dansen!
I klassrummet är vi 18 av 30 elever just nu. Ganska lugnt och skönt, för det mesta hör man knatter från tangentborden. Vet inte om jag har berättat det men alla har i alla fall egen dator. Det är så otroligt skönt! Rasterna känns inte lika tråkiga som på högstadiet, haha.
Emma och Johanna sitter framför mig och jag tror att det är underkläder de kollar på, de beställer kläder från Internet jämt. Tänk om man själv hade råd med sånt... =/

Juste! Nu kan jag börja berätta lite mer om varför vissa av mina inlägg varit så skumma. Jo det är så här.. jag kan ha fel med hjärtat. Jag får ont när ja tränar, blir stressad eller arg. Varför? Ja det skulle jag väldigt gärna vilja svara på!
Jag brukar vara en ganska glad och trevlig person men tack vare hjärtat så reagerar jag hårdare på små saker. Minsta irritation kan få mig helt ur balans!
Jag har varit och tagit blodprov två ggr men de visar ingenting. Så nu kommer jag få en remiss till Huddingesjukhus där jag kommer få göra ett EQG lr vad de heter samtidigt som jag springer. Orolig för vad det kommer visa men försöker att inte tänka på det.

Nu börjar min information & layout så jag måste stänga ner.

Ha det fint // Maria
Give it time...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Första gången jag läser din blogg. Ville bara säga att jag hittade den via en annan blogg där du skrivit en kommentar. Så det funkar! :-)

4:42 em  
Blogger Maria said...

Kul att du har läst min blogg och jag hoppas att du anser den läsvärd =)

4:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home