Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, januari 18, 2007

Min syster

det är roligt att fotografera min lillasyster. ja cornelia också såklart men nu syftar jag på anna.
hon är väldigt söt och dessutom blir hon alltid bra på foton. jag tog en fin bild på henne på julafton. hon tittade precis vid sidan om mig och eftersom jag var en bit ifrån så var hon inte medveten om vad jag gjorde. det är sådana bilder som jag gillar allra bäst, om jag får hennes tillåtelse så ska ni få se den ikväll när jag kommer hem från jobbet.

igårkväll när hon satt vid datorn så insåg jag att jag inte hade tagit bilder på ett tag. så jag hämtade kameran och började knäppa bilder på henne, sammanlagt 25 stycken. lite irriterad vart hon men åh så kul man hade! testade olika vinklar, zooma in och zooma ut och att göra bakgrunden suddig. jag tror att jag har insett varför hon alltid blir så bra på bild. för när hon inte fånar sig framför kameran så har hon en känsla i blicken. bilden blir på något sätt levande och det gör den vacker.
så var beredd anna, kameran kommer tillbaka I promise.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad spännande!

4:11 em  
Anonymous Anonym said...

Kul!! Fråga: Hur gör man bakgrunden suddig??, vill kunna göra det.

4:49 em  
Blogger Maria said...

Mill; Hihi kul att du tycker det!
Och bild är på väg

Sandra; På min kamera håller man kvar bilden och trycker halvt på knappen. När det blir ett grönt ljus flyttar man kameran mot det som ska vara suddigt, lite svårt att förklara

6:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home