Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, november 30, 2006

pepparkakor

här sitter jag mätt och belåten. blev pannkakor med grädde idag, inte nyttiga utan vanligt goda!
efter maten tänkte jag vara duktig och hoppa över kaffet... sen såg jag pepparkakorna. äsch efter så mycket smör på min frukostmacka så är det väll bara att fortsätta? haha
himla goda var dem i alla fall, har de inte haft förut. synd att nästa vecka är min sista för när jag kommer tillbaka i januari lär de vara borta igen.

den här förmiddagen har gått riktigt fort. efter bara några få avtal såg jag att klockan redan var elva. var inte så jättehungrig men när jag insåg att det var torsdag så vart man genast hungrigare. tror att en kille flörtade med mig i matkön. eller så var han bara trevlig. snygg i alla fall. fast säkert fem år äldre, men vem räknar sånt? höhö

jag insåg en sak idag. jag vet inte någon kvinna här som inte röker. de gör dem allihop.
jag känner mig himla hälsosam när de säger att de ska gå och röka och jag svarar "nej, inte jag."
aldrig tänker jag börja heller, sånt där är bara dumt. det konstiga är inte att det som skrämmer mig är cancern. det som får mig att inte röka är att man får äcklig andedräkt, åldras snabbare och orkar mindre. jag menar.. vad är fördelen med att röka? nej det är bajs.
nu ska jag kolla om det har hänt något nytt i världen.
ciao!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hihi vad gott!

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

Jag håller helt med dig med det där med rökningen, så otroligt dumt! Gillar ju inte att min mamma gör det så tycker det är dumt att ens prova själv =)

2:19 em  
Blogger Maria said...

Paks; Absolut!

Ange; aa jag var emot det när mamma gjorde det. men hon lyckades sluta! :)

4:05 em  
Anonymous Anonym said...

Pepparkakor, gott :)

det värsta är att har man väl börjat äta dom så kan man inte sluta :P

11:20 fm  

Skicka en kommentar

<< Home