Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, november 28, 2006

The naked truth

grey's slutade med att meredith frågade vad man skulle göra om det var ens sista dag i livet.
det fanns bara en tanke i mitt huvud då. eller snarare en röst. likt en viskning hörde jag orden "vara lycklig". jag är inte det. långt ifrån.
jag vet inte vad som behövs för att jag ska bli det men jag vet att det är mycket som är alldeles för fel i mitt liv.
jag har ont i huvudet ofta. mer än ofta. nästan alltid.
kanske beror det inte på att det är något fel med min kropp. det är hela jag, jag stressar mig själv med att hela tiden försöka vara någonting jag inte är.
det pratas mycket om mobbing nu förtiden. på aftonbladet står det om barn som har blivit mobbade hela livet.
jag mobbar mig själv.
det går inte en dag utan att jag får mig själv att må dåligt. det låter helt galet men det är sant.
det jag en gång var riktigt bra på det intalar jag mig själv att jag ändå inte klarar av. som mina romaner. jag hatar dem. de räcker inte till.
för bara några år sedan så tyckte jag att jag var duktig. jag skrev mycket och levde mig in i mina karaktärer.
idag ser jag bara mina fel. men när jag rättar dem så kommer nya.
min sångröst. i högstadiet så fick jag ofta höra att jag sjöng fint.
jag sjöng jämt och kunde alla låtar som spelades på radion.
jag sjunger aldrig längre.
handbollen, var mitt allt. nästan.
vinnarskalle hade jag, gav aldrig upp. envis som in i helvete.
ett tag var jag nog också bra.
men sen slutade jag spela.
förstår ni? jag förstör mig själv.
och för att svara på Merediths fråga så inser jag nu att det är inte lycklig som är svaret.
det är att räcka till.

för mig själv.

6 Comments:

Blogger Sparkling said...

det kanske inte hjälper men jag tycker du är en jättefin person, underbar på alla sätt vis, bra på mycket och väldigt socialt begåvad, du är omtyckt och vacker åxå. Du räcker till som du är och med tiden är jag bombis på att du kommer känna det :)
man förändras ibland i livet, man växer hela tiden och det som var rätt då som handboll och romaner kanske inte e rätt för tillfället, men det dyker upp nya saker och man lär sej hela tiden!
Du är ju t.ex. jättebra på de där me att sätta ihop snygga outfits;)
å din handledare tkr säkert att du e jätte duktig på försäkringsgrejjer :)

11:03 em  
Blogger Sparkling said...

själv så kände ja att ja bara ville krama min pappa om ja visste att de va min sista dag i livet =)
vilket känns lite onormalt men de skiter ja i hihi

11:04 em  
Blogger Maria said...

du är en smart tjej!
och tack så mkt, tänk vad ord kan värma.

hihi ja men det är en fin tanke.

9:09 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag ska försöka att inte kopiera sparkling så mkt, men faktum är att jag tycker du är en av de goaste tjejer jag någonsin pratat med. Du sprudlar av liv och som jag sa igår så är du en inspiration för glädje till mig. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om du inte fanns. Jag förstår vad du menar med att man inte gör saker som man gjort tidigare. Jag har tappat intresset för att läsa, jag orkar inte mentalt.

Men jag tycker du är en underbar tjej och det är mkt go i dig även om du kanske inte känner det så ser vi andra det.

Själv skulle jag nog hyra min favorithäst på min gamla ridklubb och ta en privatlektion av min favoritridlärare och sedan bara rida och rida!

kram på dig.

12:03 em  
Blogger Maria said...

Tack så mkt Paks! Fina ord

Åh rida skulle jag också vilja göra, det är så mysigt.

12:08 em  
Blogger Sparkling said...

tack du me ;)
så lite så =)

2:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home