Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, november 07, 2006

Italien del 5 - mina misstag

i torsdags så skulle jag och cissi till monza medan faster var och undervisade en tjej i engelska, min faster pratar även det flytande. i know, she's awesome!
vi skulle möta henne i monza klockan tolv för att vi tillsammans skulle åka till milano.
hur vi skulle få tag på varandra? hon skulle ringa. hon hade bara mirr mobilnummer. var var den någonstans? hemma i lägenheten. vi var i monza. vi hade gått i en halvtimme och alltså tog det samma tid tillbaka. åh vad cissi älskade mig i den stunden. eller inte.
det var en halvtimme kvar tills faster skulle ringa så vi hade två alternativ. ett, gå hem. två, be någon att ge oss nummerupplysningen. det blev nummer två.
vi hittade en gubbe som sa att han kunde det gamla numret men var osäker på det nya. sen sa han att han hade en telefonkatalog på sin verkstad så vi följde med honom. ja sa till cissi "är det inte i sånna här stunder som man blir våldtagen?" hon trodde inte en gammal gubbe skulle göra någonting sådant.
jag var på min vakt.
vi blev aldrig våldtagna. men mitt i vårat sök i katalogen så insåg fröken ballerina en sak. om vi fann något nummer så skulle det vara hemnumret, det var mobilnumret vi behövde? klockan var då kvart i tolv så vi sa hejdå till gubben och skyndade oss hem.
där låg min mobil och väntade och ingen faster som hade ringt, tur. vi började gå mot monza och självklart mötte vi henne på vägen. hon sa att hon bara skulle hem och byta om och frågade om vi ville följa med. jag och cissi var väll inte riktigt på humör att gå en vända till så vi sa att vi kunde gå i affärerna så länge. hade inte så mycket pengar kvar så vi gick för att ta ut. jag började och när jag tagit in kortet så råkade jag välja tyskt språk istället för engelska. hittade avbrytarknappen och kortet kom ut igen. men dum som man är så trycker jag tillbaka det igen utan att ta ut det emellan. så vad händer? jo, det fastnar. står på skärmen att jag har 30 sekunder på mig att ta ut kortet så lite panik får man allt. försöker med allt men det sitter som sten. efter 30 sekunder så ser jag hur bankomaten tar mitt kort! oh-no.
jag säger att vi kan gå in till banken men cissi säger att det är stängt. då kollar jag in genom fönstret och ser människor men hon säger fortfarande att det är stängt. först när en kille kommer ut ur banken och säger att vi kan gå in så tror hon på att det är öppet. crazy girl.
så vi går in och jag förklarar på engelska att bankomaten tog mitt kort. tyvärr är människans engelska allt annat än bra. jag kommer på att det står mitt namn på mitt leg och på mitt bankomatkort när hon vägrar ge det. så jag visar legitimationen för henne och vad gör flickan? hon tar det också och lämnar rummet! sen börjar hon ringa samtal och först när hon har tagit kopia på mitt leg, bankomatkort och pass (det var jag också tvungen att ge henne) så lät hon mig få mitt bankomatkort. helt otroligt.
nej nu börjar ugly betty så jag får fortsätta senare.
första dagen på praoen förresten! gick jättebra, alla är så trevliga. fikade med joh och E efter vilket var trevligt.
nej nu måste jag kila
ha det bra

4 Comments:

Blogger Sparkling said...

vilka äventyr! kul att du trivs på praon

11:31 em  
Blogger Maria said...

jaharå! :) skriver mer ikväll nu har det blivit lite uppehåll eftersom jag inte har haft tid.
mm de e jättebra :)

12:51 em  
Anonymous Anonym said...

ja vilka äventyr kan man säga ja :)

3:43 em  
Blogger Maria said...

haha ja men så var det :p

7:20 em  

Skicka en kommentar

<< Home