Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, november 05, 2006

Italien del 3 - Gayklubb

efter shoppingen åkte vi hem för att äta. jag och cissi insåg att vi igen hade ett problem eftersom ingen av oss är särskilt duktig på matlagning. men hur svår kan det vara? vi kom så långt som till att sätta på spisen. den var ju inte alls som de vi har hemma. äsch det finns en restaurang precis nedanför. cissi fixade sitt hår medan jag gick ner för att fixa mat. lättare sagt än gjort eftersom människorna inte kunde prata engelska. what food do you have? you know... something to eat?
det var meningslöst. mannen hämtade en annan person som visade sig prata lika dålig engelska. höll på att ge upp tills jag kom på ett ord de måste förstå. pizza. ja men det förstod dem, fast de hade ingen pizza men sa att jag skulle gå till en pizzeria som låg i närheten så jag gick dit. men han som jobbade där sa att de inte serverar pizzor på vardagar. wtf?
en pizzeria som serverar pizzor endast på helger? sjukt. det var bara att gå hem igen och säga till cissi att det inte fanns någon mat. så vi åt lite kakor och väntade på att jenny skulle komma hem vid åtta. istället kollade vi på mtv eller någon annan kanal där det fanns snygga italienare. när jenny kom hem var vi riktigt hungriga och hon fick göra mat till oss alla tre. tydligen så var det en gasspis så det var därför som den var annorlunda. äsch hur skulle jag veta det? vi struntar i att cissi sa flera gånger "det är säkert en gasspis" och jag svarade "nej, nej det tror jag inte" ehm.. vi åt, fixade oss och sen kom fasters pojkvän luka och vi åkte till första stället. faster jobbar i en bar på helger så vi gick dit innan vi åkte in till milano. självklart gjorde jag bort mig direkt. skulle gå ut från baren och dörrarna såg ut som sådanna som öppnades av sig själv. så jag ställde mig framför men ingenting hände. vände och tittade på killen som jobbade i baren och han visade med att sträcka fram handen. "ahaaa" tänkte jag och sträckte fram den, men ingenting hände fortfarande. då såg faster vad jag höll på med och sa att man öppnade dörren själv. det var en ballerina med väldigt röda kinder som lämnade den baren.
efter det åkte vi in till milano för att gå på en klubb som dolce & gabbana ordnade. inneklubben nummer ett den tisdagen men det fanns en liten detalj. det var en gayklubb. jag och cissi var faktiskt bara positiva över tanken eftersom ingen av oss varit på det innan. ja jag har ju inte varit på någon klubb alls tack vare min unga ålder. när vi kom dit såg jag killar med vingar (det var temat, änglar alltså) och en av dem gav mig en t-shirt. gay people are nice people!
men bortsett från grabbarna med vingar så tycker jag att det var mest killar som stötte på tjejer och tvärtom. faster berättade att det var ungefär lika många straight som homo där.
först satte vi oss ner vid ett bord och beställde dricka. jennys killkompis försökte få mitt intresse men eftersom det inte fanns något intresse över huvud taget så var det lite svårare. då gav han upp och gick över till cissi istället. vilken kille. efter ett tag så var jag trött på att sitta ner och det började bli mer folk på dansgolvet, trots att musiken sög hårt. försökte få DJ grabben att spela lite bättre musik men det gick inte så bra. fick klara mig och började dansa. fick ögonkontakt med en riktigt het italienare men när vi började dansa så drog faster bort mig och sa "nej maria, inte dansa med killar som han" jag tror inte att man ska vara ute med sin faster eftersom släkt alltid är överbeskyddande, tydligen även de som bara är fem år äldre.
efter att ha dansat och pratat med folk så var klockan mycket och vi åkte vidare för att äta lite mat. klockan var då tre. det blev en jättegod pizza och sen att sova i bilen. vid fyra var vi hemma och vi gick och la oss direkt. en trevlig utekväll även om den kunde ha slutat bättre.
äsch jag kan i alla fall säga att jag har hängt med milanos finaste (läs snobbigaste) typer.
nu är det dags för mig att äta frukost så ni får onsdagen senare.
ha det bra // Maria
Pinball Wizard

2 Comments:

Blogger Sparkling said...

låter som en spännande upplevelse!

11:21 em  
Blogger Maria said...

haha det var det absolut :)

8:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home