Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, november 04, 2006

Italien del 1 - Frankfurt

ja vi börjar med första dagen. cissi och hennes mamma skulle hämta mig kvart över fyra så det var att gå upp vid halv fyra. var så trött att jag höll på att försova mig. stängde av min mobil och tänkte "varför ringer den så här tidigt?" fem minuter senare kastade jag mig upp från sängen när jag insåg varför den hade ringt. ja jag är så bra jag vet haha.
mer om det finns det väll inte att berätta. när vi kom till skavstas flygplats så mötte jag en kompis. hon skulle till london och vi pratade lite om allt och inget, båda sjukt trötta. efter det gick jag och cissi för att köpa tuggummi och där mötte hon en kompis till henne. så det är på flygplatsen man möter människor tydligen? hehe.
flyget till frankfurt gick bra och när vi landade insåg vi att vi hade 12 timmar att bränna innan nästa flyg. allas dröm visst? kanske inte.
vi övervägde att åka in till stan men det skulle kosta 16 euro tur och retur och jag visste inte hur mycket pengar som jag skulle komma att behöva i italien. istället försökte vi hitta på saker på flygplatsen. det blev att äta en massa och prata med en italienare. han flirtade med cissi, trots att han var på väg till göteborg för att träffa sin flickvän. italienare. jag säger bara italienare.
när hans flyg gick så körde vi lite fotbollspel, my dear friend är en fotbollsnörd något jag har kommenterat mycket på våran resa hehe.
innan flyget gick så åt vi på en restaurang där och det blev pasta. den var sjukt stark! brände i halsen länge efter det haha.
även detta flyg gick bra, vi var trötta och sov mest. när vi kom till Milanos flygplats så tog vi en taxi till min faster. då insåg jag hur galet italienare kör. han var uppe i 160 hela tiden, även på små vägar och jag fick senare veta av faster att detta var långsamt för italienare. men vi kom fram utan skador i alla fall och det blev kramkalas med faster. klockan var då runt elva och vi var trötta efter en lång dag så det blev mest att göra sig iordning för sängen. faster berättade att hon skulle till skolan dagen efter men vi fick nycklar så att vi kunde lämna huset om vi kände för det.
efter det gick vi och la oss och jag var väldigt förväntansfull för dagarna som skulle komma.
Thank God for Italy