Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, november 06, 2006

Italien del 4 - Köpcenter och flirtande

I onsdags så gick inte min faster i skolan eftersom alla i Italien var lediga. Detta betydde tyvärr också att alla affärer var stängde så planerad shopping i Monza blev inställd. Istället åkte jag och Cissi med faster och hennes pojkvän till ett köpcenter. Inte ett litet då heller, parkeringen var helt överfylld! Har aldrig sett så mycket bilar på samma ställe någonsin, synd att jag inte tog bild och visade.
När vi kom dit mötte vi en kompis till faster och tillsammans med honom gick vi och drack kaffe, ja inte Cissi då eftersom hon inte är särskilt förtjust i det. Gott var det! Med små chokladbitar på toppen, heaven.
Efter det gick vi för att handla mat och jag och Cissi fascinerades av korgarna, de hade nämligen hjul. Otroligt praktiskt.
När vi var klara i affären så åkte vi hem och kollade mest på teve. Faster åkte till familjen där hon tar hand om deras barn. Förut gjorde hon det varje vardag men sen hon började plugga så blev det bara när hon har tid eller som denna dag, då hon fick gå dit för att det var kris.
När vi tröttnat på att titta på teve så började vi göra oss i ordning. Vi skulle till en fin restaurang för att äta riktigt god och äkta italiensk pizza. Gott var det också minsann!
Våran servitör började flirta med mig. Han såg helt okej ut men för att få mitt intresse behöver man nog se ännu bättre ut, jag är så äckligt kräsen.
Han frågade vart jag kom ifrån och sen om jag ville ha kaffe. Först efter att jag svarade så frågade han resten av folket vid bordet, hehe. Han frågade min faster någonting senare på italienska och hon berättade att han undrade om jag och Cissi var modeller. Åh ja tjena. Kortast på catwalken, här kommer jag!
När vi var klara på restaurangen så åkte vi till en pub där faster träffade några vänner. Jag och Cissi drack lite vin och pratade mest en massa strunt. Så det var väll inte direkt värsta utekvällen på onsdagen men trevligt var det allt.
Nu är jag lite sur för mitt Internet har bråkat enda sedan jag kom hem från skolan vid tolv och jag har mitt skolarbete på Internet. Nämligen i mailen, så himla bra verkligen.
Så nu ska jag börja plugga, ha det bra // Maria
I’m here to say I’m ready, that I’ve finally fallen for you

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hi, i don't understand a word of swedish language!:-)
But i've quite understood that u're here in italy!hope u enjoy "pizza spaghetti mandolino";-) and in particoular Monza, my city, more "comfortable" than the caotic Milan.
I found Monza very beautiful, and if u like shopping,in this city there're very nice shops to look for. Oh, and don't forget to eat at the "AL AMBIQ" restourant (They do the best pizza!:-))!
If u need advices u just hae to ask!
enjoy italy now!

PS: Btw, i'm really thinking to go to stockholm!i think it's amazing even if a bit too cold!surely my next journey!
have a good vacation!

Davide from Monza

8:49 em  
Blogger Maria said...

Hi Davide! I'm not in Monza anymore, just got home actually.
Yes I love the shopping! But Milan is bigger so I like it better there but Monza is cute.
If you think it's cold you shouldn't come in the winter because now it's freaking cold :P

8:52 em  
Anonymous Anonym said...

i think u're right!
maybe i should go for april or may!
ya, i know milan is better especially if u're there as tourist..it's overfilled with fashion, design, and so on!..too bad the "Duomo" is still hidden!:-)
maybe u'll see it the next time!

9:08 em  
Blogger Maria said...

That you could do :)
But we were in Duomo! Isn't that by the big lovely church?

10:24 em  
Anonymous Anonym said...

ya, it's that big and "lovely" church placed in the middle of milan.
have a nice day stockholm girl!

12:31 em  
Blogger Maria said...

Thank you and you too ;)

11:22 em  
Anonymous Anonym said...

hehe kul med lite flirtande iaf ;P

3:44 em  
Blogger Maria said...

jarå! sånt uppskattas alltid :D

7:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home