Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, november 19, 2006

Are you happy now

impulsgrej. döpa titlarna till den låtens namn som jag lyssnar på och försöka väva in i texten nånting som passar till rubriken. får se hur länge jag kommer ihåg eller lyckas haha!

så idag var jag hos farfar och fick träffa mina älskade kusiner igen. det var mycket prat om bebisar eftersom vi har två på väg inom en månad. dels mitt syskon och sen ska jag få en kusin också. cornelia är beräknad till den 19e december, en dag efter min födelsedag, och F's syskon är beräknad till julafton. vem tror ni kommer ihåg min födelsedag? hehe

rubriken passar faktiskt ganska bra till det jag satt och tänkte på när jag åkte bilen hem. jag har märkt hur känslig jag är. ena dagen kan jag vara den gladaste av alla och nästa sitter jag med bara dystra tankar även om leendet fortfarande är fastklistrat på mina läppar. så är jag lycklig nu? jag är faktiskt inte säker. jag blev livrädd när jag läste en artikel i aftonbladet för runt en månad sedan. det var en tjej som hade tagit sitt liv genom att hoppa framför ett tåg. men ingen anade någonting eftersom hon alltid log och verkade så glad.
jag är exakt sådan.
jag är verkligen rädd att jag en dag ska ta ett för stort impulsbeslut. för jag är sån, gör alltid det som känns bäst för stunden och tänker inte alls på konsekvenserna. jag måste lära mig att se det positiva i varje situation. bråk hemma? ja men tänk på dina vänner i skolan som alltid gör dig på gott humör. tänk på att du vill se när din yngsta lillasyster växer upp, över huvud taget se hur hon ser ut.
när jag känner mig trött på att bo på två ställen? ja men jag är snart arton år. det är inte långt kvar nu tills jag kan flytta hemifrån och starta mitt egna liv äntligen. tänk om joh, jag och E verkligen kan skaffa en lägenhet ihop? hur underbart skulle inte det vara?
be strong.

säger jag till mig själv.

11 Comments:

Blogger Sparkling said...

ja livet e underligt men de ska mkt till för att man ska ta självmord så de ska du nog inte oroa dej för.
Ja med väldigt känslig å mitt humör pendlar skit mkt å ja måste åxå öva på de där me se de positiva.....men dem dåliga dagarna kan ja tänka mej att stå ut me för att få de bra dagarna!
de kan va skit jobbigt å va känslig men samtidigt försöker ja se de som en fin egenskap, att man e godhjärtad lr nått. å ingen iskall människa hehe.
nu blir detta lite långt men men...bra inlägg iaf.!
kramkram

12:49 fm  
Blogger Maria said...

jo det hoppas jag verkligen!
jag skulle aldrig klara av att såra mina nära för ett sådant själviskt beslut.

9:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Som sparkling sa det ska mkt till för att ta självmord, men jag förstår känslan du har. Och det vore väl perfekt om du kunde skaffa lgh m joh o E?

10:06 fm  
Anonymous Anonym said...

du har ingen aning om hur glad jag blir av att läsa det där, "jag måste lära mig att se det positiva i varje situation." DET ÄR SÅ VIKTIGT! men det är så lätt att missa när det verkligen gäller.. maria, du är värd att vara lika glad som du oftast verkar. jag tycker att vi signar upp oss i bostadskön ;)

10:58 fm  
Blogger Maria said...

paksie; hihi aa det skulle det vara

johanna; åh du är så bäst!
haha så har vi en lägenhet om 18 år, perfekt! ;)

2:08 em  
Anonymous Anonym said...

Men det e inte så svårt o få bostad, gör som Persson o Steen, ring upp styrelsen ;)
Men ni kanske har lättare o få en bostad i förorterna me förbindelser än mitt inne i stan.

2:14 em  
Blogger Maria said...

haha precis, för de lär lyssna! tihi
jo men man får se hur det blir

2:37 em  
Blogger Thina said...

Bara så du vet, hoppar du framför ett tåg eller nåt liknande förlåter jag dig ALDRIG! Håll dig till hoppborgar istället, dom är kuliga! ^_^ Hahaha
Du är viktig <3 (ehm, vet att det där sista låter som nåt en fjortis skulle skrivit på sin press på lunar, men jag kan ju inte ljuga, för det är du! :))

6:31 em  
Anonymous Anonym said...

äsch, vi kör på en göran persson + anitra steen.. vip:ar in oss före alla andra. vad sägs om lite nupp med hyresvärden? du är ju den enda som är singel av oss, så kom igen, take one for the team ;D

11:39 em  
Blogger Maria said...

nejdå har inte planerat att göra något så idiotiskt. men jag kan inte bli rädd för mina tankar ibland.
du är viktig för mig med!

Joh; hahaha thank you för att du påminde mig om det :P
men E vill inte bo inne i stan

10:07 fm  
Anonymous Anonym said...

hört talas om leva livet mary? :D nuppa runt o inte bry sig om nån. hitta kärlek runt varje gathörn. inte så tokigt som det kanske låter, man måste bara ge sig fan på att ha roligt! sen kommer förhållanden varesig man vill det eller inte.. se på mig bara ;P höhö.

2:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home