Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, oktober 27, 2006

Minnen

När man är trött så orkar man inte så mycket så idag har jag tittat på en massa som jag har spelat in i somras och sommaren 05. Från 05 är det när vi åkte med familjen på resa genom landet. Först Smögen sen Skara och avslutade i Dalarna. Samma år åkte vi till Mallis och sen på kryssning med släkten för att farmor fyllde 60 år. Från sommaren som var så filmade jag när vi var på Gotland och sen min kusin Hugos dop.
Det roligaste var när jag kollade tillsammans med min syster och jag hade filmat ett tjafs vi hade på Gotland. Åh vad vi skrattade åt det! Vi bråkar alltid om de mest onödiga sakerna som finns.
Jag tänkte på hur mycket man glömmer bort av det man gör. A sa flera gånger att jag skulle stänga av kameran för att hon ville säga någonting. Idag har jag ingen anign om vad det var. Om man tänker efter så glömmer man väldigt mycket. Så därför borde man filma mycket mer så att man får sparat de bra minnena. Sen vill jag att mina framtida barn ska kunna se de filmer jag har filmat. Jag hade jättegärna sett hur mina föräldrar var i min ålder, inte bara bilder. Så därför tänker jag spara mina små band och se till att de har ett lika bra skick om tjugo år. Ja så gott det går. Sen lär väll dagens teknik suga i jämförelse med framtidens men det går att se på i alla fall.
Nej nu ska jag få i mig någon mat. Ha det bra // Maria
Havn't you people heard of closing the god damn door