Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, oktober 26, 2006

Jag sökte dig och fann mitt hjärta

Det var så länge sedan jag såg Dagboken så idag ville jag se den igen. Sist var när jag var tillsammans med T och vi kollade med E och hennes pojkvän och även L och hennes pojkvän. Så jag var väll inte helt inne i filmen då och blev inte berörd på samma sätt som idag.
För idag grät jag som en bebis. Den här filmen är helt underbar! Det är alltid någonting speciellt när man vet att huvudrollerna även är tillsammans på riktigt.
Jag kunde inte låta bli att tänka på döden när jag såg den. Hur orättvist det är när två personer har älskat varandra hela livet och sen måste skiljas åt. Jag hoppas att jag har fel. Jag hoppas att när man somnar in så får man vara med dem man älskar, inte behöva skiljas eller glömma.
Nej nog pratat om döden, dit kommer vi alla ändå tillslut.

Usch jag mår bara sämre och sämre hela tiden. Nu känns det som tusen nålar i halsen när jag hostar och jag är verkligen jätteförkyld. Är rädd för att jag ska vakna med hög feber imorgon. Vi har nationella i svenska så jag måste dit, inga undantag. Redan idag var jag lite för sjuk för skolan men sånt är livet. Hoppas jag får ha linser imorgon i alla fall.

Nu ska jag röra mig vidare. Ha det bra // Maria
Behind every great love is a great story