Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, oktober 26, 2006

TryggHansa

Den här dagen har helt klart varit speciell. Vaknade med enorm förkylning och kände inte alls för att gå till skolan. Linserna var det ingen idé att jag skulle kunna använda så det blev glasögonen. Just precis, de jag aldrig använder bland folk. Jag vet inte vart jag fick det ifrån, antagligen för att jag håller på att bli sjuk. Hur som helst, med glasögon trampade man iväg till skolan. Det dröjde inte länge förän man fick kommentarer men som tur var så var de bara positiva. Min lärare sa till och med nått i stil med "jag visste väll att du var en sådan elev som skulle passa i glasögon" haha men jag tycker fortfarande inte om att ha på mig dem.

Fick gå tidigare från projektarbetet idag eftersom jag skulle på intervju. Åh så nervös jag var! Speciellt som min buss från centralen var riktigt sen, som tur var så hade jag tagit en tidigare så jag var där precis klockan fyra. Träffade C som visade mig runt och berättade lite om trygghansas verksamhet. Sen fick jag se vad det är för arbetsuppgifter som jag kommer ha och även träffa några av dem som jobbar där. Första intrycket var bra, de verkar trevliga och vissa även roliga. Humor uppskattas! Alla är nog över fyrtio men va fan, det kommer nog fungera.
Jag frågade C om arbetstider och det blir 9 - 17. Inte dumt alls och jag får en timmes lunch.
Sen sa han att om allt går som det ska så kommer de säkert ringa mig i framtiden om de behöver någon som jobbar extra, ballerinan är glad! Om det är någonting som jag behöver så är det ett jobb.
Nu är man på bra humör trots förkylning, halsont och på gränsen till feber. Får bara inte bli värre eftersom det nu bara är fyra dagar till jag och Cissi åker till Milano!
Ha det bra // Maria
When you see me please don't talk you said it's all my fault