Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, oktober 27, 2006

Jackpott på måndag

Provet avklarat, man kunde inte få mer än VG så jag tog det ganska lugnt, vg på svenskaprov borde inte vara så svårt att få.
Efter skolan gick jag till banken för att växla lite mer pengar till resan och när det var klart så mötte jag fyra tjejer från klassen. Följde med dem till en annan bank för att vi skulle fråga om en sak till en skoluppgift. Efter det gick jag och Cissi till ICA för att köpa godis. Var riktigt sugen så det blev en stor påse. Köpte också senaste numret av Glamour. Nu har jag fyra tidningar att läsa på flygplatsen i Tyskland så det borde räcka. Cissi lär ta med någon också så det blir fin fint.
Måste se till att inte slösa bort alla pengar i Tyskland för att slösa är jag världbäst på.
Däremot på fredag om jag har några pengar kvar så kommer jag slösa bort allt, sorry mum.

Så hur mår sjuklingen nu? Bättre faktiskt. Febern har blivit stabilare och förkylningen är inte lika stark längre. Det är mest halsen som bråkar med mig sen känner jag mig hängig. Men värre saker har man varit med om. Som när jag ramlade ner från ett berg, ja inte flera meter då utan bara en men huvudet träffade hård sten så ögonbrynet sprack. Det är trevliga minnen det.
Eller när mina muskler vid svanken fick ryck och drog ihop sig så att jag hade konstant ont i över en vecka. Oavsett om jag stod upp, låg ner eller satt så gjorde det riktigt ont. I över en vecka. Pain pain pain. Eler gången när de trodde att jag hade leukemi eftersom jag hade blåmärken överallt på kroppen och prickar i nacken. Så mycket blåmärken att grannarna började tro att jag blev misshandlad. Som tur var så hade jag inte leukemi utan för få blodplättar eller vad de kallas. Jag hade fyra stycken. Man ska ha 200. Men det gick i alla fall att ordna. Genom att ta en spruta i ryggen.

Så halsont är rena rama barnleken.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Aj aj aj..
*ryser i kroppen* Allt du beskriver i sjukhustjofräs får det o rysa i mig o jag får ont i kroppen bara jag tänker på det!

8:30 em  
Blogger Maria said...

neee de var inge kul, o ja har många fler historier från mina stunder på sjukhuset. men det tar vi någon annan gång.

10:24 em  
Anonymous Anonym said...

Åh, jag känner med dig!
Jobbigt med storys från sjukhus, verkligen! Förstår dig absolut & du är strong du !

10:48 em  
Blogger Maria said...

tack så mkt, och nu är man frisk :)
hörru kan ja få adressen till din blogg? verkar ha tappat bort den

12:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home