Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, juni 05, 2006

Skrämmande tankar

Det finns en röst. Kanske håller jag på att bli galen.
Men det känns som ett mörker som omfamnar mig. I det mörkret så försöker jag finna ljuset, samtidigt som allting runt omkring mig går i spillror. Jag vet inte hur länge man orkar, jag orkar. Jag känner mig dålig, sämre än andra, olyckligare än andra. Ignorerar underbara människor för att inte känna smärta och håller mig för mig själv när det jag behöver mest är närhet.
Men det läskigaste är röster som säger att man inte duger. Att man borde ge upp. Det finns ingen mening, ingen lycka.
Jag är fångad i ett mörker med ett rosa skal. Ni tror ni känner mig, tror ni vet exakt hur jag fungerar. Att jag är nöjd och eftersom att jag skrattar så mår jag bra.
Men de som ser förbi skalet ser en rädd flicka som har tappat tron på sig själv, på vännerna omkring sig.
Vad som fick mig att ta ett steg ut från skalet nu vet jag inte. Eller det kanske jag gör.
Det kan beskrivas som varmt vatten i en kastrull. Det börjar koka mer och mer, tillslut blir det för mycket och det börjar koka över. Jag tror att jag är i det stadiet nu. Det gäller bara att hitta rätt knappar för att sänka värmen en aning.
Är jag tillräckligt stark för att fixa det? Och om jag är det... är det då ens möjligt?

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gumman, du kommer klara detta! Vad du än tror ibland, så finns vi här som stöd! Du kan berätta vad som tynger dig utan att känna att vi dömer dig.
// Sunshine

10:16 em  
Blogger Maria said...

Men det känns som... nää ingen idé och blotta mina tankar mer, jag tar det med dig sen.

10:18 em  
Anonymous Anonym said...

Kan säga att jag är också i din situation, har haft det riktigt jobbigt lång tid.

Så jag sänder goda tankar till dig & hoppas det ska gå bättre för dig..

Take Carr, Ann@

PS, jättesöt avatar på dig!

9:49 fm  
Anonymous Anonym said...

Maria varför känner du så för :/

10:44 fm  
Blogger Robot said...

VAr hitar man den där sidan med romanen?

10:47 fm  
Blogger Maria said...

Anna; Tack så mycket gumman! Hoppas det blir bätter för dig med :)
Anonyma Anna; Jag har redan sagt allt jag kan säga till dig.

Robert; Den hittar man inte.. hehe inte om man får adressen.. och nej det kan jag inte. :P Men snart kommer det komma upp en del av romanen här på sidan så då kan du läsa lite i alla fall ;)

11:38 fm  
Anonymous Anonym said...

Tack, vad rar du är :)
Det kommer att ta lång tid, som det varit sen mars månad :/

(hoppas att det ljusnar för oss med tiden)

12:44 em  
Blogger Maria said...

Okaj låter inge vidare =(
Men ja finns alltid här glöm inte det!

12:53 em  
Anonymous Anonym said...

Nä, tyvärr.

Tack för att du finns - fast det gör du redan - :)

skönt att höra & jag finns också för dig!

Är glad att sommaren har kommit, med värme & ljushet det är just vad vi behöver.

Bamsekram på dig

11:37 fm  
Blogger Robot said...

Det är hög tid att du delar med dig av ditt romanutkast! Mitt tålamod börjar att tryta!

2:40 fm  
Blogger Maria said...

Ann@; Ja så äre absolut! =)
Detär bara och höra av dig när du vill prata.

Robert; Haha! Men jag är så nervös :P

1:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home