Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, juni 04, 2006

En underbar dag

Som jag gissade så var det väldigt lite folk som kom till cafeterian eftersom att det är pingst. Så jag och S från ridgruppen satt mest och pratade under en och en halvtimme.
Pappa stod utanför och imponerades av hur ridskolehästarna själva får springa från hagen och in till stallet istället för att bli ledda.

Efter cafeterian så åkte jag in till stan för att träffa Sparkling. Träffade henne vid halvtvå och då gick vi till Åhlens. Pratade om det mesta samtidigt som vi kollade parfymer och letade efter bigbrother Malin som jobbar där. Tyvärr såg vi henne inte.
Sen bar det av till H&M för att leta klänning. Jag hittade ingen jag ville ha. På Gina tricot hittade jag en jättefin rosa men jag förstod inte hur man skulle få på sig den. Aldrig förr har jag behövt en instruktionsbok för att veta hur man ska få på sig en klänning, helt sjukt. Så vi knallade vidare och stannade vid en affär jag glömt namnet på nu. Där såg jag en kille som sökte Idol samtidigt som mig, ruskigt het ;) Han verkade känna igen mig, såg ut som det på blicken i alla fall.
Men mer än en blick vart det inte och jag och Sparkling gick vidare till Zone. Där hittade hon en jättesöt rödvit klänning som hon också köpte. Självklart hittade inte jag någon klänning som jag gillade.
Letade i massa olika affärer, men nej ingen lycka. Så vi gick till kungsträdgården istället och gick och åt på Max. Satt där ganska länge och pratade om lite olika saker. Trevligt, trevligt. Sen bjöd dem på kaffe som ballerinan inte tackade nej till. Sparkling som inte gillar det tog te istället som också var gratis. Sen gick vi över kungsträdgården och märkte hur mycket folk det var (pappa berättade senare att det var restaurangernas dag idag).
En gospelkör sjöng om Gud och vi stannade upp för att lyssna ett tag. Jag har alltid varit intresserad av gospel, sjöng själv i en sådan kör när jag gick i sjuan. När vi började frysa och kaffet var slut så gick vi vidare mot gamla stan. Då började vi prata om sommaren och vi som båda är medlemmar på ett Internetforum (det var så vi lärde känna varandra) ville få ihop ett gäng där till sommaren. Så vi ska försöka få med oss ungefär sju till och åka till Göteborg (där Sparkling bor) och gå på Liseberg och sådant. Det vore himla kul om alla dem som vi tänkt oss kan göra det! Vi pratar ju med varandra varje dag men avståndet är så jobbigt. Men i sommar då alla är lediga så är det perfekt för en träff! Hoppas, hoppas på att det ska gå att få igenom.

I gamla stan gick vi i olika affärer, mest smyckesaffärer så det här med att hitta klänning hade jag nästan gett upp. Vi hittade glassbaren som vi hade pratat om. Jag var tråkig och valde en enkel med våffla och två kulor medan hon valde en stor glass där det ingick tre kulor, någon sås och mjukglass. Sen var våfflan hemlagad också, gott, gott. (Jo, jag fick smaka hehe)
Vi satte oss utanför och pratade mycket om forumet och människorna där. Diskuterade vilka som bråkat med vilka och vilka som är kvar och vilka vi saknar. Mysigt samtal tycker jag allt :)
Efter glassen gick vi runt ett tag till och när vi var trötta i fötterna hittade vi ett litet café där Sparkling köpte te och jag en caffe latte. Nu stavar jag hel fel tror jag men jag orkar inte tänka, är trött i huvudet också haha.
Där pratade vi om privata saker som jag inte tänker skriva om här men båda öppnade sig ganska ordentligt för varandra vilket var skönt. Hjärtat behöver lättas på ibland.
Efter det var det dags för mig att gå hem och hon att återvända till hotellet med sin pappa.
En himla trevlig dag absolut och jag hoppas på göteborg grejen så att vi kan träffas snart igen :)

Hoppas er dag har varit bra.
Ha det fint // Maria
For every moment, every time you're there

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Wihi, en sån härlig dag ni verkar ha haft!! :D

12:17 fm  
Blogger Maria said...

Jarå den var helt perfekt :)

12:18 fm  
Anonymous Anonym said...

Ni måste ha haft det riktigt skoj :)

Kul att ni träffades hihi

9:46 fm  
Blogger Maria said...

Ja absolut :)
Och vi hittade glassbaren du pratade om! Tihi

12:37 em  
Anonymous Anonym said...

Kul att höra ni hade det skojigt!!
(Tänk vad Internet kan åstadkomma med mycket, i att skapa kontakter & träffas. Skoj!)

Woho! Hittade ni den glassbaren, men va bra! Vad tyckte ni?

Nyfiken som en strut ;)

Nästa helg skall jag & min kompis till Sthlm & vara där hela helgen. Jösses vad jag längtar så!

Vi skall också till den glassbaren & frossa oss hihi.

8:38 em  
Anonymous Anonym said...

Ja håller med dej om att de va en toppen dag :D
Och så gick vi ju en mil :D
/Sparkling

9:41 em  
Blogger Maria said...

ann@; Hihi ja och glass är alltid gott :)

Sparkling; jarå så duktiga så!

10:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home