Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, juni 27, 2006

Linser

Jag satte på mig linserna idag när jag skulle till mamma men fick ta av mig dem när jag kom tillbaka. Kliade som satan i högra ögat så det fanns ingenting annat att göra.
Nu har det slutat klia men så gott som blind är man, alltid får man offra någonting.

Jag har funderat på det hära. För många år sedan, när varken glasögon och linser fanns så måste det ha varit jobbigt.
Om vi säger att jag hade levt då. Vid trettonårsålder skulle jag ha börjat se suddigt. När jag var runt femton skulle jag knappt se någonting alls. Det skulle betyda att jag skulle ha haft ett enormt handikapp när jag var femton år gammal. Då har man ju knappt börjat leva!
Så det jag undrar är om det var lika vanligt förr att man fick dålig syn vid ung ålder, för jag är ju inte direkt ensam om det idag.
Om det inte var det, vad är det som har förändrats idag? Våra matvanor? Det vi släpper ut i naturen?
Jag borde nog läsa på lite mer tror jag men funderar det gör jag i alla fall..

Ha det bra // Maria
Everything is alright if I just breathe