Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, juni 26, 2006

Sverige behöver nya läkare

Jag vaknade idag av att mamma ringde halv elva. Först tänkte jag inte svara men människan slutade inte ringa så jag svarade ganska ordentligt irriterat. Hon låtsades vara förvånad över att jag sov trots att jag är ganska säker på att hon visste det när hon ringde.
Men men, nu har man fått veta att man har tid hos läkaren i augusti. Man få se om de kan säga någonting mer då än "du är ganska smal".
Läkare i Sverige är inte bra. De är så långsamma att sniglar verkar kunna springa.
Jag undrar hur många som har dött i Sverige på grund av att det inte fått sin diagnos i tid. Jag vill inte vara en av dem.
För sig tror jag inte att det här är döende, men hur ska man veta säkert när man aldrig får veta?

Nej nu ska jag roa mig med annat.
Ha det bra allesammans // Maria
Har aldrig träffat någon med din charm

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Se det så här gumsegumman... du får ialla fall hjälp eller tider.. mig har de slutat hjälpa.

1:16 em  
Blogger Maria said...

Mm men snart lägger väll även mina läkare ner. Dem har ju slarvat bort mina papper en gång också.

1:50 em  
Blogger Sparkling said...

E nog mer hela systemet å att de finns för få läkare som e kasst.
Funderat på privat läkare?
så fick ja diagnos
puss

9:49 em  
Blogger Maria said...

Kanske är en idé.
Men jag väntsr till efter augusti då jag ska träffa läkaren igen. Får jag inget svar då så vet jag inte vad jag ska göra.

5:07 em  
Blogger Sparkling said...

okej men de ordnar sig nog man får ligga i och ringa mycket och kräva tider och om en läkare skiter i en så ska man gå vidare till en annan!

7:47 em  
Blogger Maria said...

Ja man får väll göra det, aldrig ge upp :)

10:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home