Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, maj 28, 2006

Vi har översvämning

När jag och mamma skulle hem från hennes pojkvän så satt vi och diskuterade i bilen. Det regnade och jag tog lite fina naturbilder samtidigt som jag sa att det vore sjukt om allt vatten kom på en gång från molnen. Då skulle det vara omöjligt att vara utomhus när det regnade.
När vi kom till motorvägen mellan Huddinge och Flermingsberg så var det toalt kaos! Nästan som om allt regn verkligen kom ner på en och samma gång.
Vatten överallt på vägen och det gick knappt att köra. Vissa bilar hade stannat för att de inte kunde ta sig fram.
Jag och mamma var helt förstummade, vi har aldrig varit med om något liknande tidigare.
Det var mycket rök också vid en skog och vi undrade om det brann, men man såg ingen eld.
När vi kom förbi Flemingsberg så vart det bättre, mindre vatten.
Jag trodde aldrig att jag skulle vara med om sådan översvämning så nära där jag bor, helt galet.

Hoppas vädret är bättre hos er // Maria
The thought of you they just fade away