Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, maj 24, 2006

Tjocka elaka mattanter

Efter idrotten idag så skulle vi ha lunch precis som vanligt. Klockan var då halv ett så man var så där lagom hungrig. Kommer fram till skolan och ser att det står en massa folk utanför. Inser då att brandlarmet har gått så vi får snällt vänta.
Kvart i ett stänger matsalen men eftersom att vi inte kommer in så kan de väll ändå inte stänga tidigare?
Mattanterna tyckte annorlunda.
Klockan ett fick vi komma in till skolan och då skyndar sig hungriga Finek tvåor till matsalen. Där visar det sig att dörren är stängd och låst. Vi börjar knacka och ser mattanterna sitta och äta. Den fulaste och tjockaste av dem reser på sig och pekar på klockan och rycker med händerna. Ballerinan blir förbannad, hon är inte bara hungrig utan det serveras pannkakor också! Jag och Joh letar upp rektorn men hittar honom ingenstans. Jag säger också argt att om jag inte får någon mat så tänker jag gå hem. Man kan inte gå från halv nio till tjugo över tre utan att få någon mat! Vi har haft idrott också vilket gör än ännu hungrigare!
Hittade inte rektorn utan en annan lärare och förklarade läget för honom. Han gillade det inte heller så han började gå med oss till matsalen. Dock väldigt långsamt så när vi kom fram så var han fortfarande långt bakom. Men som tur var så såg vi rektorn inne i matsalen prata med mattanterna och såg inte särskilt glad ut. Sen öppnade han dörrarna och vi fick mat :)

Nu är min fråga bara... hur kan man som mattant vara så egoistisk att man sätter sig ner och äter och skyller på att matsalen är stängd när det har varit brandlarm? Hur kan man som mattant inte förstå att elever behöver mat? Hatar dem stenhårt.

5 Comments:

Blogger Maria said...

Ja de är så elaka och alltid sura! Tänker bara på sig själva!
En gång sa de att risen var slut till korvstroganoffen, vi fick äta potatis som är från pyttipanna. Sen när jag gick förbi deras bord så såg jag att de hade ris! Jag vart så förbannad att jag skällde ut dem!

4:42 em  
Blogger K. said...

Jag är lite rädd för mattanter. haha

7:08 em  
Blogger Maria said...

Ja visst är de läskiga? Nästan som om de kommer från en annan planet ;P

1:28 fm  
Blogger K. said...

ja, precis. Typ mattantsplaneten..

3:47 em  
Blogger Maria said...

Mm en riktigt läskig en!

6:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home