Photobucket - Video and Image Hosting

måndag, maj 01, 2006

Valborg

Åkte till E klockan sju igår. Då var det bara E, Joh och Pebbels där.
Vi satt i soffan ett tag och pratade och de drack cider.
Efter ett tag började det rulla in folk, men vi var inte så många. E fick egentligen inte ha folk hemma så hon bjöd inte så många men vi hade trevligt.
Sjöng kareoke (Även fast E först förbjöd mig eftersom hon sa att ingen annan skulle vilja sjunga efter att ja gjort det.. haha söt hon är)
Men sen fick även jag sjunga och det var lika roligt som alltid. Fast roligast var när folk började bli fulla och de skrek ut texterna, det är lycka.. eller nått haha.

Det var lite jobbigt att vara där faktiskt. Visst hade jag trevligt när jag dansade, sjöng och umgicks. Men det var par överallt!
Aldrig förr har längtan efter kärlek varit större än då.
Jag brukar klara av att vara singel riktigt bra. Har inte haft behov av att ha någon, har knappt haft tid för sådant.
Men känslorna har hunnit ikapp mig, jag vill ha någon att hålla om, prata med och känna att man är älskad. Man är inte hel utan kärlek, man behöver det. Även om jag har försökt intala mig själv att det inte gäller mig så är det fel.
D är söt och säger att den rätta finns, vi behöver bara hitta varandra.
Okej den rätte, du ska veta att jag väntar på dig.

Joh sov hos mig inatt. Då slapp ballerinan vara ensam. Vi var hemma vid tretiden och åt lite toast och gick sedan och la oss.
Idag när hon skulle till bussen kom hon tillbaka efter ett tag och sa att hon inte hittade sitt busskort. Hon hade åkt hem på det igår när vi tog nattbussen så hon kunde inte ha glömt det hos E.
Vi anade att hon kunde ha tappat det på bussen, så det var en mindre glad Joh som ringde sin mamma för att hon skulle komma och hämta henne.
När jag lite senare tog på mig mina jeans märkte jag att busskortet låg där. Hur tusan kom det dit? Jag kan tala om att jag inte var full igår! Joh var inte heller särskilt påverkad så hur kom det till min ficka? Ett mysterium helt klart! Tur att hon fick tillbaka sitt busskort i alla fall.

Hoppas alla hade en fin valborg.
Sköt om er // Maria
You keep on waiting for the sun to come around

2 Comments:

Blogger . said...

Jag måste byta busskortsficka :D Det verkar som att den där har fötter att springa iväg på!

Jag kan garantera dig att du inte kommer vara ensam så länge till, bara jag som lyckas vara singel i hundra år ;) Är man paranoid så är man..

5:52 em  
Blogger Maria said...

haha aa det verkar ju dom det!

Men du är ju säkert inte ens singel snart.
Vi får se vad som händer..

5:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home