Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, april 27, 2006

Don't drink and drive

Vi såg precis en film i skolan om rattfylleri. Det var så hemkst!
Jag var nära att gråta flera gånger och det var precis så att jag inte gjorde det.
Det handlade om en kille som hade varit full när han kört och hans kompis bredvid hade dött.
Sen mamman som förlorade sin dotter som satt i en bil där föraren var full.
Och flickan som blev påkörd av ett rattfylleri och vart förlamad upp till halsen.
Allting är så fel! Oskyldiga dör.
Hur kan sådant få hända? Jag vet nu till hundra procent. Jag kommer aldrig sätta mig i en bil där föraren har druckit eller själv köra när jag har gjort det, aldrig i livet.
Och jag hoppas att flera som såg den filmen tar samma beslut. Det får inte fortsätta så här!
Don't drink and drive

4 Comments:

Blogger K. said...

Jag har en kompis vars mamma dog pga att en rattfyllerist, han var 17 körde in i bilen. Alla där jag bor påverkades av detta och att bara sätta sig i bilen onykter är så idiotiskt, tänker de inte?!

2:40 em  
Blogger Maria said...

Åh vad hemskt!
Ja det är det verkligen, nej det verkar inte som om det tänker alls.

2:45 em  
Blogger Sandra said...

Vi såg den filmen förra året och jag var också riktigt nära att börja gråta flera ggr.

Men det är ju väldigt bra att man får se filmer som den, det ger ju starka intryck.

5:49 em  
Blogger Maria said...

Ja precis! Den satte sig verkligen i själen den filmen!
Min kompis började gråta och jag var läskigt nära. Tror jag många var i salen.

10:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home