Photobucket - Video and Image Hosting

torsdag, april 27, 2006

Sovmorgon

Jag satte klockan på kvart i sju, min buss går tio över åtta så det är ungefär lagom.
Men jag hade nytt duntäcke igår, så himla mysigt! Så när jag vaknade var det ännu svårare att ta sig upp.
Tänkte att en kvart kunde jag få ligga och dra mig... plötsligt var klockan halv åtta.
Kastade mig upp från sängen och skyndade in i badrummet. Mötte mamma som precis varit ute och gått en timme. (Varför sover hon inte när hon är ledig? Så himla mycket skönare!)
Hur som helst, hon var alldeles för pigg för mitt taskiga morgonhumör så jag snäste lite åt henne och sa åt henne att lämna mig ifred. Himla snällt när hon fixar gröt till än att få äta.
Hur som helst, nu är jag piggare och när jag kommer hem från skolan ska mamma få en kram av mig. Nu har jag religion "vad är en människa?"
En människa är en varelse som är väldigt egoistisk, envis, glad, ledsen och unik person.
Har jag fel?

1 Comments:

Blogger Maria said...

Vad kul att du gillar den! :)
Jasså var du det? Tufft! Haha
Åh tack så mycket! Det hoppas jag med!

1:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home